گسترش دیجیتال ساینیج در مکان های تجاری و غیر تجاری

امروز شکل های مختلفی از دیجیتال ساینیج وجود دارد و انتظار می رود در آینده با توسعه رسانه ها این شکل ها بیشتر شود.
فرم کلاسیک آنچه دیجیتال ساین ایج نامیده می شود شامل: بردهایی با پیام های متحرک، در مکانهایی مانند استادیوم ها، بانک ها و در فروشگاه های کوچک به شکل نمایشگرهای کوچک و پلاسما می باشد همچنین این شکل ها می توانند 3 تا 80 اینچ باشند، تابلوهای دیجیتال در میادین مسابقه، زمین های بازی و بزرگراه ها انواع دیگری از دیجیتال ساینج را در برمی گیرند. یک کمپانی در آلمان به نام LiteFast سیستم ساینیجی 6 فوتی سفارش داده است، 3 فوت آن ضخامت نمایشگر مدور است و باعث می شود مفاهیم کاملاً واضح باشند.

تصویر 2.1 دیجیتال ساینیج مدور، سفارش کمپانی LiteFast (کپی رایت 2008، حق چاپ محفوظ)

راه دیگر برای مشاهده سیستم های اطلاع رسانی متمرکز، بررسی مکانی است که در آن نصب می شود. مثلاً، آن مکان می تواند هم تجاری باشد و هم غیر تجاری. مکان های تجاری، جاهایی هستند که محصولات به فروش می رسند و خدماتی در زمینه تجارت ارائه می شود. نمایشگرهای غیر تجاری به صورت طبیعی، به واژه «ساین» یا «ساین ایج» قلمداد نمی شود و به جای یک صفحه نمایش فلت که در سالن یک کالج نصب شده است، و کارش تبلیغ و آموزش به دانش آموزان آینده و والدین آنهاست بهتر است یک دیجیتال ساین ایج قرار داشته باشد. طبق برخی از آمارها انتظار می رود توسعه سیستم اطلاع رسانی در محیط های غیرتجاری خیلی سریعتر از محیط های تجاری پیش برود.
سایر مکان های غیر تجاری برای توسعه و گسترش سیستم اطلاع رسانی یکپارچه شامل: کارخانه ها، مراکز دولتی، مراکز گردشگری، کلیساها، معابر و مساجد هستند. نمایشگرهای متمرکزی که در مراکز معنوی مثل کلیسا و مساجد به کار برده می شوند شامل نمایشگرهای عریضی است که تصاویر برگزار کنندگان مراسم را برای کسانی که در پشت کلیسا یا مسجد هستند، نمایش می دهد. موسسات آموزشی مثل مدارس یا کالج ها می توانند از دیجیتال ساینیج برای اطلاع رسانی به استادان، کارمندان و دانش آموزان در مورد پیشامدها، شرایط لازم و امور تحصیلی استفاده کنند.
عکس 2.2 دو نمایشگر را در گیت ورودی مرکز مهاجرت و اعطای تابعیت در فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو نشان می دهد. این دو نمایشگر که، یکی از آنها نمایشگر فلت و دیگری نوع قدیمی تلویزیون با اشعه کاتدی است، افراد تازه وارد و مهمانان را مورد خطاب قرار می دهند. عکس 2.3 بیانگر صفحه نمایشی است که ترافیک و اطلاعات مربوط به راه ها را در جاده ای در فرانسه که دقیقاً ورودی آزاد راه پاریس است را نشان می دهد.

تصویر 2.2

دو نمونه از دیجیتال ساین ایج های غیر تجاری در فرودگاه بین المللی سان فارنسیسکو (کپی رایت 2008، حق چاپ محفوظ)

تصویر 2.3