کسب اطلاعات هواشناسی با دیجیتال ساینیج

سیستم دیجیتال ساینیج

آکو ودر(AccuWeather)
«آکو ودر»، دانشکده دولتی و ارگانی مستقل است که به خود عنوان «هواشناسی بازرگانی هدایتگر جهانی» را داده است و در برگیرندۀ اطلاعات است. این سازمان همچنین خود را «تولید کننده مضامین دیجیتال ساین ایج » نیز می داند که روی تولید ارزش افزوده برای مشتریان خودشان نیز تمرکز می کند، بخصوص در زمینه تجارت و تبلیغات. درخواستهای زیادی در زمینه اطلاعات هواشناسی وجود دارد که این درخواستها انگیزه زیادی برای راه اندازی آکو ودر و هدایت آن روی دیجیتال ساینیج بود. مایک ولش(Mike Welsh) مسئول فروش دیجیتال ساینیج می گوید: اطلاعات هواشناسی اولین دلیل مخاطبان برای انتخاب اخبار رادیو و تلویزیون است. او همچنین بر این باور است که یکی از مهمترین دلایل روزنامه خواندن مخاطبان، یکی از سه دلیل اصلی گوش دادن به رادیو، و یکی از اصلی ترین اهداف مراجعه به اینترنت نیز کسب اطلاعات هواشناسی است. علاقه مخاطبان به کسب اطلاعات هواشناسی باعث بالا رفتن ارزش تبلیغات سودمند در این زمینه و زمینه های مشابه می شود. عکس .11 محتویات آکوودر را در یکی از دیجیتال ساینیج های فرودگاه سی راکوس(Syracuse) در شهر نیویورک نشان می دهد.

 

عکس .11 دیجیتال ساینیج «آکو ودر» که آب و هوای محلی را نشان  می دهد. سالن فرودگاه نیویورک (کپی رایت 2007، حق چاپ محفوظ)

آقای ولش معتقد است پیشرفت عمده ای که این شرکت داشته به خاطر شرکا و مخاطبانش است. آکو ودر پیشرفت خود را با تجزیه و تحلیل در زمینه صنعت، گسترش پروژکشن ها، پتانسیل فروشگاهها، رقابت و پتانسیل فروش آغاز کرد و آنچه دستگیرش شد نیاز به سرمایه گذاری برای بهینه سازی محتویات و ارائه خدمات در زمینه دیجیتال ساین ایج بود.
امروزه، آکو ودر به تأثیر محتویات دیجیتال ساینیج پی برده است و می داند چگونه با آن مخاطبان خود را سرگرم کند. خلاصه اینکه، پیام آکو ودر این است که مضامینی موثر است که از نظر مخاطب جذاب باشد و نیازهای او را برآورده سازد، مطابق روز و واقعی باشد.
آکو ودر از مدلهایی در تجارت استفاده می کند که پتانسیل تبلیغ را برای مخاطبانش افزایش دهد. آکو ودر خودش به تنهایی تبلیغات را به فروش نمی رساند بلکه به ایستگاه پردازش گر این قدرت را می دهد که مخاطبان را جذب نمایشگرها و تبلیغات خود کند. در پایان، این مدل مشابه شبکه های تلویزیونی کار می کند مثلاً وقتی بینندگان دارند اخبار بعد از ظهر را می بینند پیام های بازرگانی و اطلاعات مربوط به آب و هوا هم پخش می شود. به هم ترتیب، شرکای دیجیتال ساین ایج «آکو ودر» از هواشناسی برای جذب مخاطبان و در نتیجه تبلیغ کالا و خدمات استفاده می کنند. محتویات اخیر آکو ودر بیشتر روی بخش آب و هوا متمرکز شده، این بخش عناوین مختلفی دارد. «آب و هوای اخیر» ، «امروز، امشب، فردا»، «پیش بینی 5 روز آینده »، «پیش بینی ساعت به ساعت »، «رادارهای دقیق ملی و محلی» و «ارائه دهنده های پیش گویی». به علاوه ، آکو ودر شاخص آلودگی هوا و تأثیر آن را در زمینه های مختلف مثل ورم مفصل، آسم ، میگرن، گرده افشانی گیاهان، پاکیزگی هوا، سرماخوردگی و آنفولانزا بیان می کند. این شبکه همچنین برای Associated press (شبکه خبری آمریکا)، خبر فراهم می کند، اخباری در زمینه ورزش، تجارت، سرگرمی، جهان، سلامت، علم و تکنولوژی.
از آنجایی که آکو ودر فقط شامل مضامین است، در نتیجه کمپانی آن نمی تواند هیچ سخت افزاری با مکانیسم زمان بندی تولید کند. به علاوه این امکانات را همکارانش برایش فراهم می کنند. سالهاست که آکو ودر تبلیغات مربوط به آب و هوا را بر عهده داشته و بسیاری از مخاطبان دیجیتال ساین ایج آکو ودر اخیراً از شرایط آب و هوایی، حداقل و حداکثر دما و شاخص های سلامت استفاده می کنند. تبلیغاتی که در آن آکو ودر مشارکت دارد شامل لینک هایی بین آب و هوا و کالاهاست مانند: لباس، نوشیدنی، غذا و همچنین تبلیغات برای سفر و پیش بینی آب و هوای آن منطقه. نگاه دقیق تری به محتویات هواشناسی و موتور پیش بینی هوای آکو ودر نشان می دهد که این موتور قابلیت پیش بینی هوای حدوداً 7/2 میلیون نقطه از جهان را دارد. ارائه مضامین «آکو ودر» از طریق سرویس های وب “HTTP” و یا پروتکل فایل انتقال “FTP” انجام می شود. در بیشتر مواقع، مفاهیم آکو ودر به سرور مرکزی فرستاده می شود و تهیه کنندگان و دست اندرکاران آن تمام اطلاعات را در همه زمینه ها کنترل می کنند چرا که باید آنها را به سرور مرکزی توزیع کننده، بفرستند.
آکو ودر تمام پایگاه های اصلی دیجیتال ساینیج را که شامل طیف گسترده ای از سخت افزارها و نرم افزارها و مدیریت آنهاست را ساپورت می کند. محتویات آکو ودر با انواع مختلف فایل ها (SWF/PNG/XML/e.g) که راهکارهای مطلوبی برای هر جایگاه را ارائه  می دهند، عرضه می شود. مدل تجاری آکو ودر «دریافت پول به ازای ارائه مطلب» است.
در بعضی از مکان ها، مثل لابی هتل ها، آکو ودر«امروز، امشب، فردا» نصب می شود تا وضعیت آب و هوا را برای رفاه و آسایش بیشتر مهمان های خود فراهم کند و به آنها برای انجام بهتر کارهایشان با توجه به آب و هوای منطقه کمک می کند، اگر چه که محتویات آکو ودر بیشتر به منظور جلب توجه مخاطبان در زمینه تبلیغات است. در نهایت بیشتر مخاطبان آکو ودر ترجیح می دهند به سایت آکو ودر (Accuweather.com) مراجعه کنند. چرا که آنرا منبعی معتبر، قابل استناد و درست می دانند.
آکو ودر بر این باور است که اطلاعات آب و هوایی در جذب مخاطبان تأثیر بسیار زیادی دارد. بزرگترین مانع در راه گسترش دیجیتال ساین ایج ها ساختار گسترش زمان بندی شرکت هاست. تنها سوال اینجا این است که “این دیجیتال ساینیج ها با چه سرعتی پیشرفت می کنند”.
به طرز شگفت انگیزی، آکو ودر واکنش های منفی بسیار کمی را در زمینه گسترش محتویات دیجیتال ساینیج های خود بیان می کند. در بیشتر مواقع فیدبک هایی که از مخاطبانش دریافت می کند باور نکردنی است. آنها چه افرادی سرزنده باشند و چه افسرده به هر حال فیدبک مثبتی نسبت به محتویات آکو ودر دارند.