مسیر پیشرفت دیجیتال ساینیج

اطلاعات به دست آمده و تجربه صنعت ارتباط از راه دور می گویند موضوع این است که چه زمانی انقلاب دیجیتال ساینیج اتفاق می افتد، نه اینکه آیا اتفاق خواهد افتاد یا نه.
در اینجا 5 مسیر ویژه در زمینه رشد سریع صنعت دیجیتال ساینیج جهانی ذکر شده است:

  1. شخصی سازی پیام ها برای تک تک افراد
  2. انتقال مضامین از یک دستگاه به دستگاهی دیگر و از یک شخص به شخصی دیگر
  3. گسترش جهانی تلویزیون ویژه
  4. بالا بردن تکنولوژی دیجیتال در سراسر قاره ها و در همه رسانه ها و وسایل
  5. نیاز به افزایش فرصت های تبلیغاتی برای تولید کنندگان محصولات و سرویس ها در سطح جهان

ارزیابی تغییرات بالا برای گویندگان رادیو و تلویزیون، اپراتورهای کانال ها، مرکز مخابرات، شرکت های تبلیغاتی و سایر هم پیمانان آنها خیلی دشوار است. به خصوص وقتی پای ترکیب تکنولوژی، نرم افزار و سخت افزارهایی که تشکیل دهنده دیجیتال ساینیج هستند، در میان باشد.

سرمایه گذاران دیجیتال ساینیج
بی شک چیزی که برای درک صحیح از پویایی دیجیتال ساینیج ضروری است، درک اجزای تشکیل دهنده و مختلف آن است و به ویژه نصب آن در مکانی که جلوی دید فرد تازه وارد باشد. اگر چه لیست زیر همه چیز را در بر نمی گیرد اما نقش های مختلف سرمایه گذاران را طبقه بندی می کند.

تبلیغ کنندگان
نیروی محرکه واقعی که در پس توسعه و گسترش دیجیتال ساینیج در سطح جهانی قرار دارد تبلیغ کنندگان هستند، که بیشتر آنها دیجیتال ساینیج را با تبلیغ در میان مشتریان گسترش می دهند. با این وجود، خیلی منطقی است که تبلیغ کنندگان امروزی بخواهند بدانند دیجیتال ساینیج های کنونی چه فرقی با نوع سنتی آن دارند. به عبارت دیگر تفاوت میان ساینیج های ثابت و دیجیتال ساینیج و نمایشگرهای دیجیتال و یا فرق بین تلویزیون های سنتی و تبلغات دیجیتال چیست؟

اپراتورهای شبکه
اپراتوری شبکه شغلی است که با موقعیت و مکان مالکان و کاربر نهایی در ارتباط است و هسته سیستم را خلق و مدیریت می کند. هسته ای که محتویات صفحه نمایش دیجیتال ساینیج را نشان می دهد. اپراتور شبکه معمولاً قادر به فراهم کردن محتویات سودمند و سخت افزارهای تکنیکی است. در عین حال همچنین می تواند تنها بخشی از زیرساخت آنرا فراهم کند و در ضمن به مالک و فروشنده این اجازه را می دهد که با دیگر فروشندگان ارتباط داشته باشند.

تولید کنندگان تکنولوژی سیال، تعاملی، با صفحات لمسی و امواج رادیویی
سیال بودن، داشتن صفحات لمسی و دارا بودن امواج رادیوئی ممکن است به نظر مثل یک ” لبه تیز و برنده” بیاید، که برای آینده دیجیتال ساینیج بسیار مهم است و این بدین خاطر است که این ویژگی ها برای دیجیتال ساینیج هایی که دارند از مدل سنتی فاصله می گیرند بسیار کلیدی است. چنین تولیدکنندگانی دائماً به راههای تازه برای بالا بردن سطح کیفی و آسایش مشتریان فکر می کنند. به علاوه، از آنجایی که این مسئله به آینده و همگرایی تکنولوژی ها مربوط می شود این تولیدکنندگان تمایل دارند راه رشد و گسترش دیجیتال ساینیج های جدید را هموار کنند.

تولید کنندگان شبکه های رایانه ای، کابل، مرکز مخابرات و بی سیم
شبکه های رایانه ای، کابل ها، مرکز مخابرات و بی سیم ها در رسانه ها کاربرد فراوانی دارند. این اپراتورها ساختارهای مستحکمی دارند که به آنها اجازه می دهد فرم های دیجیتالی را از نقطه ای به نقطه ای دیگر بفرستند و در پایان به دیجیتال ساینیج یا نمایشگرها برسند. شبکه های رایانه ای در برگیرندۀ AOL و Earthlink و NetZero هستند. کابل ها را کمپانی هایی مانند Comcast و Time Warner فراهم می کنند، خطوط مخابراتی را ATvt و Verizon ساپورت می کنند و در نهایت شبکه های بی سیم توسط Cingular, Verizon تأمین می شوند. در ضمن ماهواره ها نیز شامل اپراتور VSAT مثل Via sat,Hughes Net می باشند.
در نهایت این وظیفه اینها است که مفاهیم و مضامین را از جایی به جایی دیگر انتقال دهند و پخش کنند.

کمپانی های بیل بردهای سنتی
کمپانی هایی وجود دارند که کاملاً به دیجیتال ساینیج ها اشراف دارند زیرا همیشه کمپانی هایی هستند که می خواهند بیل بردهای ثابت و قدیمی خود را با بیل بردهای الکترونیک بزرگ عوض کنند بخصوص در شهرهای بزرگی مثل لس آنجلس، کالیفرنیا و …. . در واقع، در چنین کمپانی هایی، تغییر بسیار سودمند است و اگر با تغییرات پیش نروند نمی توانند پیشرفت کنند. در خیلی از موارد اخیر، کمپانی های تولید کننده بیل بردهای قدیمی دنبال دیجیتال ساینیج می گردند آن هم به دلیل پیشرفتهای اقتصادی و جهش های پی در پی اش.

تولید کنندگان کیوسک (دکه)
پیاده رو های عمومی مراکز خرید جاهایی هستند که عموماً کیوسک های بلند، باریک و مدور (گرد) قرار داده می شوند و وظیفه آنها همراه کردن صدا با تصویر برای ارائه، سرگرم کردن و تشویق مردم برای خرید محصولات و سرویس هایی است که در جاهای مختلف آن مرکز خرید ارائه می شود. به علاوه این کیوسک ها تنها ارائه دهنده محتویات دیجیتالی پیچیده نیستند بلکه در برگیرنده تبلیغاتی هستند که هم برای فروشنده سودمند است و هم برای مصرف کننده. مصرف کنندگان تمایل دارند که این دیجیتال ساینیج ها هرچه بیشتر سودمند و مقبول باشند.   ATM ها (دستگاههای خودپرداز) نمونه دیگری از دیجیتال ساینیج ها هستند که بسیار خوب به مردم خدمات ارائه می دهند.

تولید کنندگان نمایشگرهای مسطح
صنعت دیجیتال ساینیج یکی از کلیدهای تبدیل صفحه نمایش های اشعه کاتدی لامپی که بسیار غول پیکر و سنگین بودند به نمایشگرهای به اصطلاح مسطح امروزی و همچنین گسترش و پیشرفت آن است. امروزه صفحه نمایش های بسیار نازک، « نمایشگرهای فلت پنل» نیز نامیده می شوند. تکنولوژی تولید این وسیله بسیار بسیار پیچیده تر است و در ضمن تصویر را با کیفیت بالاتری نمایش می دهد. بیشتر از سایر سخت افزارهای دیجیتال ساینیج، فلت پنل ها هستند این سخت افزار هستند که از این وسایل حفاظت می کنند و در ضمن باعث پیشرفت آن می شوند. فلت پنل ها ، نمایشگرهای نهایی برای نمایش مفاهیم واقعی و ارائه آن به مخاطب هستند، پس بنابراین بیشترین تأثیر را روی کیفیت و اعتبار این نمایشگرها می گذارند.

پیمانکار سیستم
پیمانکار سیستم ، شرکتی است که قرارداد می بندد تا سیستم دیجیتال ساینیج را بسازد. این پیمانکاران با اپراتورهای شبکه تفاوت دارند. آنها می توانند هر روز ساختار ویژه ای از دیجیتال ساینیج را راه اندازی و مدیریت کنند.

فروشندگان سخت افزار
دو نوع فروشنده سخت افزار وجود دارد. این مقاله به آن نوعی اشاره می کند که ویدئو ها، اسلایدها ، تصاویر ، انیمیشن ها و داده هایی را به عنوان یک تولید کنندۀ دیتا (داده)، خلق می کند. نوع دیگر فروشندگان کسانی هستند که «سیستم کنترل سخت افزار» را تولید می کنند که همچنین معروف به تولیدکنندگان «میان افزار» هستند. شرکت های تولید کنندۀ سیستم کنترل سخت افزار، در صنعت دیجیتال ساینیج معروف به «چسبی که شبکه ها را به هم می چسباند» هستند.

تولیدکنندگان تجهیزات
اینها شرکت هایی عموماً کوچک و محلی هستند که کارشان نصب در محل، ساختن شبکه در فروشگاه و ارائه وسایل است. پیمانکاران سیستم اصولاً قراردادی با تولیدکنندگان تجهیزات می بندند تا بتوانند نصب و گسترش دیجیتال ساینیج را کامل کنند.

پرینترهای دیجیتالی
دیجیتال پرینترها آنهایی هستند که تصاویر دیجیتالی و تصاویر بیل بردها را از طریق اینترنت می فرستند، و به خرده فروشان و فروشگاههای کوچک خدمات عرضه می کنند. مطمئنا این نوع خدمات به فروشگاهها اجازه می دهند تا پوسترها و بیل بردهای خودشان را چاپ کنند، مانند تولیدکنندگان بیل بردهای قدیمی. اپراتورهای دیجیتال پرینتر از به بار نشستن صنعت دیجیتال ساینیج چیزهای زیادی یاد می گیرند.

متخصصان صوتی – تصویری
دیجیتال ساینیج فرصت جدیدی را در اختیار کمپانی های فروش وسایل کامپیوتری و صوتیتصویری قرار می دهد که توسط آن می توانند سهام و دارایی خود را در این زمینه افزایش دهند همچنین می توانند نگهداری از دیجیتال ساینیج را به لیست محصولات و خدمات خود اضافه کنند.

خریداران و جایگاه صاحبان کالا
در این مقوله کسانی که پول پرداخت می کنند و در نتیجه تصمیم می گیرند دیجیتال ساینیج جدیدی را به کار ببرند به عنوان خریداران و صاحبان کالا نامیده می شوند. با این حال، این سرمایه گذاران خودشان هیچ کدام از این سیستم ها را به کار نمی برند و ترجیح می دهند یک متخصص دیجیتال ساینیج را بیاورند که آنرا برایشان نصب کند و برای بار اول از آن درست استفاده کنند.

صاحبان رستوران ها، مهمان نوازی و سرگرمی
هر کدام از این مقوله ها در زمینه تولیدکنندگان کالاهای تجاری، آنها را در شرایطی قرار می دهند که به طور چشم گیری تجربیات مشتریان خود را بالا می برند و درآمد خود را به واسطه آن دسته از همکارانشان که می خواهند از طریق شبکه آنها تبلیغ کنند، افزایش می دهند. درک اهمیت این دو هدف یعنی: افزایش تجربیات مشتریان و درآمد زدایی، در رسیدن به هدف نهایی این کار  برای کمپانی های فروش این کالاها بسیار حائز اهمیت است. در هر مکانی از رستوران گرفته تا یک متل کوچک و حتی یک پارک، دیجیتال ساینیج به نظر سودمند و کارآمد می رسد.

خرده فروشان
وقتی پای آینده بلند مدت و موفقیت در صنعت دیجیتال ساینیج در میان باشد، از بین تمام سرمایه گذاران فعلی و آینده، خرده فروشان مهمترین گروه انفرادی هستند. در برخی از مقیاس ها این بدان خاطر است که تمرکز روی نیازهای مخاطبان منجر به گسترش صحیح دیجیتال ساینیج می شود و به خرده فروشان در پول درآوردن کمک می کند، که این کسب درآمد توسط فروش تبلیغات در شبکه خود و حک کردن علامت تجاری آنها در روح و ذهن مشتریان صورت می گیرد.

ایجاد کنندگان ائتلاف ( هم بستگی )
شرکت های تولیدکننده، شکل های مختلف شبکه های اینترنتی (ISP)، ماهواره ها، کابل ها، مخابرات و بی سیم ها، خود را ایجادکنندۀ ائتلاف و هم بستگی می نامند که مأموریتشان جمع کردن تمام سخت افزارها و نرم افزارها و ساخت شبکه دیجیتال ساینیج و یا سیستم های کوچکتر است، مانند سازندگان سیستم. اینها معمولاً کارفرمایان و موسسان محلی هستند، اگر چه قرارگاه دیجیتال ساینیج های مختلف می تواند در مکان های دورتر نیز باشند.

بانک و موسسات مالی
یکی از جاهایی که خیلی ها مجبورند مدت ها در آنجا منتظر بمانند صف های بانک است که می تواند همگرایی و احساس نزدیکی فوق العاده ای در مخاطبانی که احتمالاً از انتظار طولانی خشنود نیستند، ایجاد کند و در نتیجه این فرصت را برای آگاه کردن و اطلاعات دادن به مخاطبان در مورد خدمات و سرویس های موسسه، فراهم می آورد.

مرکز فعالیت حمل و نقل
تاجران و خانواده ها دائماً در سفر هستند. به همین سبب بدون دیدن و یا با استفاده از دیجیتال ساینیج ها ، تعداد کمی از آنها با فرودگاههای مدرن، ایستگاههای اتوبوس و قطار، پمپ بنزین ها و حتی فروشگاهها آشنا می شوند. این دیجیتال ساینیج ها برای هدایت پیام های بازرگانی و دادن اطلاعات و سرگرم کردن مخاطبان بکار برده می شوند. بخش بزرگی از صنعت حمل و نقل در آینده با دیجیتال ساینیج گره خورده است و برعکس آن نیز صادق است.