تبلیغات مدرن با سیستم ساینیج

نرم افزار ( software)
دو بخش اصلی نرم افزار، محتویات دیجیتال ساینیج و نمایشگرها را می سازند: یکی محتویات ارائه شده روی صفحه نمایش است که روی نمایشگر ظاهر می شود و دیگری برنامه نرم افزار است که مجوز اجرای محتویات را صادر می کند.

محتویات روی نمایشگر (content on screen )
محتویاتی که توسط سیستم ساینیج ارائه می شود در نتیجه سالها تلاش برای گسترش آن بدست آمده است. این محتویات در حال حاضر در بخش های مختلف از نمایشگرهای مشابه، به نمایش گذاشته می شود.
این محتویات می تواند شامل داده های متحرک در بخش انتهایی نمایشگر باشد و یا به صورت یک لوگو در گوشه نمایشگر، همچنین می تواند یک کلیپ انیمیشن در گوشه دیگر صفحه نمایش باشد یا یک عکس در گوشه سمت راست و بالای صفحه و یا حتی یک ویدئوی زنده در بخش دیگری از نمایشگر. نکته حائز اهمیت این است که تمام این مطالب می تواند به صورت همزمان پخش شود به علاوه با استفاده از برنامه ای خاص که روی مدیا پلیر، سرور و یا PC  خاصی نصب شده باشد، هر کدام از این بخش ها می تواند مبدل به پخش دیگری شوند.

عکس 1.1 مثالی از دیجیتال ساینیج ( کپی 2800 ، حق چاپ محفوظ )

سیستم کنترل نرم افزار ( software control system)
نرم افزارهای دیگر در سیستم اطلاع رسانی، سیستم کنترل نرم افزار است برخی آنرا “میان افزار” می نامند.
این نرم افزار ساختارهایی را که محتویات را نشان می دهند، شکل می بخشد. برنامه های سیستم کنترل نرم افزار بسیار مهم هستند زیرا بدون آنها نمایش مضامین روی صفحه امکان پذیر نیست.
یکی از کلیدهای اصلی برای ساختن این بخش آن چیزی است که مورد استفاده سیستم عامل است (مثلا Linux، مایکروسافت و اپل). هر کدام از آنها مزایا و معایب خودشان را دارند. آن چه که مورد استفاده قرار می گیرد به میزان بسیار زیادی بستگی به کاربرد و ویژگی هایی دارد که برای کاربران مهم است.
در شرایط دشوار، ویندوز از همه چیز بهتر عمل می کند زیرا قالب فایل (file format) را ساپورت می کند.Linux ، بخاطر خدمات رایگانش معروف است وApple  بخاطر توانایی اش در به کارگیری گرافیک، شناخته شده است.

سخت افزار (Hardware )
بخش های مختلف سخت افزار که دیجیتال ساین ایج یا زیر ساخت تابلوهای دیجیتال را به وجود می آورند همه جا وجود دارند از پنج – شش عدد گرفته تا دوازده عدد. یکی از سخت افزارهای مهم، مانیتور یا تابلوهایی با صفحات تخت هستند که پیام ها را برای مخاطبان به نمایش می گذارند. سیم های این ارتباط را با ملزومات الکترونیکی جعبه set-up و مودم (modem) برقرار می کنند که امکان برقراری ارتباط را فراهم می سازد.
در ایجاد این زیر ساخت یک لپ تاپ و یا PC، سخت افزارهایی هستند که ارتباطات در آنجا ایجاد و ذخیره می شوند و در نهایت انتقال می یابند. فایل های صوتی- تصویری، پاورپوینت، داده، انیمیشن و طرح های گرافیکی سایر چیزهایی هستند که ذخیره شده و سپس از  PCبه نمایشگر منتقل می شوند و یا در سیستم های پیچیده تر یک مدیا پلیر یا سرور، این ساختار ویژه را ارائه می دهد.

نصب ( Installation)
نصب نمایشگرهای متمرکز شامل تطبیق مولفه های سخت افزار با محل انتخاب شده برای نصب دیجیتال ساین ایج است، یعنی جایی که قرار است نمایشگر نصب شود. بنابراین فرد نصب کننده باید کاملا مجهز باشد و ابزار مورد نیاز برای نصب را داشته باشد، در ضمن اطلاعات لازم را برای نصب دارا باشد تا بتواند نمایشگر را درست نصب کند به   گونه ای که برای مخاطب جذاب باشد. توجه به این نکته که آیا فرد نصب کننده حرفه ای و کارکشته بوده یا خیر نیز بسیار حائزه اهمیت است.
وقتی نمایشگر به درستی نصب گردید، نوبت به سیم کشی می رسد. سیم کشی ای که سرور و سایر سخت افزارها را به هم متصل، سپس محتویات را به نمایشگر منتقل می کند. کابل های هم مرکز و اترنت (Ethernet / نوعی سیستم شبکه که محل اطلاعات سمعی و بصیری را همانند داده کامپوتری فراهم می آورد) دو وسیله ای هستند که معمولا برای سیم کشی دیجیتال ساینیج مورد استفاده قرار می گیرند. اگر سیستم بدون سیم نصب شود لازم است آنتی جداگانه نزدیک نمایشگر نصب شود تا سیگنال ها را دریافت کند. به علاوه برای سرور، مدیا پلیر و PC کد مفاهیم را مدیریت می کنند و برای این مورد باید جایگاهی خاص در نظر گرفته شود.
افراد نصب کننده دیجیتال ساینیج لازم است که علاوه برنصب صحیح آن به مسائلی مانند امنیت و حفاظت از آن نیز دقت داشته باشند.
برای بهینه سازی توانایی سیستم، مانیتورها باید به روشی استاندارد خریداری و نصب شوند. گسترش منطقی سخت افزار و طرح جایگزینی هر دو مثال هایی هستند که کارایی و ارزش دیجیتال ساینج را نزد سرمایه گذاران، شرکتهای کنترل کننده و اپراتورهای شبکه بالا می برند.

تعمیر و نگهداری ( Maintanance)
پس از آنکه سخت افزار ساین دیجیتالی به درستی توسط افراد ماهر نصب گردید، نوبت به حفظ و نگهداری آن به عنوان یک سرمایه می رسد. وقتی برای گسترش سیستم اطلاع رسانی یکپارچه بودجه ای در نظر گرفته می شود، بودجه این بخش نیز نباید از قلم بیفتد.
نگهداری از سیستم های بزرگتر نه تنها مهم، بلکه ضروری است.
خیلی از شبکه های بزرگتر و اپراتورهای سیستم از مشتریان می خواهند که سیستم ساینیج را گارانتی کنند همچنین خدمات پس از فروش روز به روز بیشتر شوند. به علاوه، کارکنان واحد تعمیر و نگهداری سیستم های بزرگتر به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار می کنند و وظیفه آنها رفع نقض و نگهداری سیستم دیجیتال ساینیج است.
این کارکنان همچنین می توانند به نیروهای جدید آموزش دهند. جلوگیری از استفاده غیر قانونی و یا کشف رمز سیستم نیز بخش مهمی از این پروژه است. کارکنان واحد تعمیر و نگهداری باید مراقبت این بخش نیز باشند و با درایت از آن حفاظت کنند.