اشخاص موثر در تبلیغات دیجیتالی

اشخاص مهم ( Key Players)
اشخاصی مهم دیجیتال ساین ایج را ساپورت می کنند. نمایشگرهای امروزی در سطح جهان متشکل از گروه های مختلف هستند.
گروه اول مخاطبانی هستند که در این مقاله از آنها به عنوان “شرکا” نام برده شده است شرکا کسانی هستند که منافعی خاص را دنبال  می کنند و در سود و زیان شریک هستند مانند مالکان، نصابان و توزیع کنندگان مضامین. گروه دیگر سرمایه گذاران هستند.

مخاطبان ( Audience)
هر کاری که شخصی به عنوان یک شریک در دنیای دیجیتال ساینیج انجام دهد به این سوال ختم می شود “این کار در ذهن مخاطب به چه معناست ؟” در اصل مخاطبان، موتور این وسیله نقلیه هستند. برای اینکه این نکته را همیشه به یاد داشته باشید باید از یکی از اشتباهات متعارف در گسترش سیستم اطلاع رسانی متمرکز اجتناب کنید.
تعداد مخاطبان، سن، جنسیت، قومیت، نژاد، علائق، میزان درآمد و توانایی های آنها (چه از نظر جسمی چه روحی) موضوعات مختلفی هستند یک مخاطب ماهر باید بداند. در واقع تعداد داده هایی که این روزها جمع آوری شده، چشمگیر است.
وقتی فردی یا گروهی در محلی درست جلوی دیجیتال ساینج قرار  می گیرند در واقع مانعی را به وجود می آورند که باعث می شود مضامین روی صفحه نمایش دیده نشود و مثلا در یک مرکز خرید ممکن است مضامینی که صبح روی دیجیتال ساین ایج قرار می گیرد برای مخاطبین بعد از ظهر جذاب نباشد.
با دانستن موقعیت مکانی مخاطبان، بهتر می توان مضامین را مشخص کرد. بنابراین مضامینی که برای مخاطبین New Orlean )شهری در آمریکا) در فصل تابستان ارائه می شود کاملا متفاوت با آن مضامینی است که برای مخاطبان لنگرگاه Jc Jenny در فصل زمستان پخش می شود
کاری که برای تطبیق یا تغییر این محرک ها باید انجام داد، بلیط دیگری برای ورود به جاده موفقیت در نمایشگرهای متمرکز است. بنابراین خیلی طبیعی است که مضامینی که در یک فروشگاه ورزشی مبنی بر دویدن روی تردمیل ارائه می شود با مضامینی که در یک سوپر مارکت ارائه می شود، خیلی متفاوت باشد.
خلاصه اینکه لازمه انجام کاری که منجر به واکنش مطلوب مخاطب شود و ارائه مضامین دیجیتالی به او، این است که مخاطب را به خوبی بشناسیم که این کار خیلی راحت است.

شرکا ( Stakeholders)
این گروه به طور خلاصه شامل: صاحبان جایگاه، صاحبان شبکه یا اپراتورهای شبکه، تولید کنندگان نرم افزار، نصابان و کارکنان واحد تعمیر و سرمایه گذاران هستند که خیلی از این شرکا مثل تجار با هم وجه اشتراک زیادی دارند و همین مسئله گاهی باعث مناقشه میان آنها می گردد.

صاحبان جایگاه (Location Owners)
صاحبان جایگاه کسانی هستند که مالکان مراکز خرید یا فروشگاه ها و یا سایر مکان های عمومی و محلی هستند یعنی جاهایی که نمایشگرها و یا شبکه ها نصب می شود. صاحبان جایگاه همواره دستی بر سیستم ساینیج دارند. اگرچه اغلب مالکان ترجیح می دهند یک گوشه بنشیند و بگذارند اپراتورهای شبکه یا اجاره کنندگان، سیستم را راه اندازی کنند
صاحبان جایگاه شامل کمپانی های سازنده تابلو دیجیتال، کیوسک، خرده فروشی ها، مراکز خرید، استادیوم ها، میادین مسابقه، رستوران ها، مراکز حمل و نقل، کارخانه، مراکز درمانی و کلیساها می شوند. از جمله مراکز حمل و نقل می توان از قطار، ایستگاه اتوبوس، فرودگاه، داخل تاکسی ها، پمپ بنزین ها و مراکز تفریحی نام برد.

اپراتورهای شبکه ( Network Operators)
از نامش پیداست اپراتور شبکه کسی است که شبکه را راه می اندازد. تنوع آنها زیاد است و به خیلی موارد مثل صاحبان جایگاه، بزرگی آن جایگاه، میزان سرمایه گذاری روی سیستم اطلاع رسانی یکپارچه و این که اپراتورها چقدر می توانند کارایی داشته باشند، وابسته اند.

تولیدکنندگان سخت افزار و نرم افزار ( Hardware and Software Providers)
تولیدکنندگان سخت افزار و نرم افزار شامل بسیاری از شرکا هستند. تولید کنندگان تابلوهای فلت CE، نقش بسیار مهمی را در میان شرکا بازی می کنند و سالانه صدها میلیون دلار از فروش نمایشگرها بدست آوردند.
در بخش نرم افزار شرکت ها، مدیریت برنامه نرم افزاری را بر عهده می گیرند و سیستم ها ترکیبی از برنامه های ویدئویی، گرافیک و سایر موارد دیگر هستند.

توزیع کنندگان (Distributors)
توزیع کنندگان مضامین و محتویات دربرگیرنده سیستم تحویل دستی (delivery-hand) است. اما از آنجایی که این سیستم منسوخ شده است، محتویات به ناچار از طریق سرویس های اینترنتی، کابل، ماهواره های الکترونیکی، اپراتور بی سیم و … منتقل می شود.

نصب و نگهداری ( Installation and Maintenance)
پیمان کاران سیستم، تولیدکنندگان تجهیزات، متخصصان صوتی- تصویری، ایجاد کنندگان سیستم و کسانی که دیجیتال ساین ایج را نصب و نگهداری می کنند در میان شرکا به “نصابان و نگهدارندگان” معروف اند.

سرمایه گذاران (Investors)
سرمایه گذاران دو دسته اند، دسته اول کسانی هستند که بخشی از سیستم دیجیتال ساینیج اند و دسته دوم کسانی که هیچ نقشی در آن ندارند. ولی بیشتر سرمایه گذاران جز آن دسته اند که در بهره برداری روزانه آن دخیل اند. به علاوه، اخیرا بانک ها و سرمایه گذاران بزرگ که دنبال فرصتهای سرمایه گذازی ناب می گردند، دیجیتال ساین ایج را جزء گزینه های جذاب می دانند. در عین حال، آینده دیجیتال ساین ایج با مشارکت این دو دسته سرمایه گذاران درخشان می شود.