چگونه تابلو اعلانات هوشمند به محیط زیست کمک می کند؟

تابلو اعلانات هوشمند

“دیجیتال ساینیج سازگار با محیط زیست است” ، – این یک گفته رایج در صنعت است. اما آیا درست است؟ آیا سازمان ها واقعاً باید به این امر اهمیت دهند؟ و آیا تابلو اعلانات هوشمند جایگزین مناسبی برای روش های سنتی برقراری ارتباط است؟ قطعا همین طور است.

دیجیتال ساینیج می تواند جایگزین بیشتر یا حتی کلیه ارتباطات کاغذی در یک سازمان باشد. و این چیز خوبی است بررسی هایی در این زمینه در ایالات متحده آمریکا انجام شده است که در زیر می پردازیم:

  • یک تن کاغذ 400 الوار (200،000 ورق) است که برای تولید به 17 درخت و 26281 لیتر آب نیاز دارد.
  • این فرایند باعث تولید 264 کیلوگرم آلودگی هوا در هر تن می شود.
  • صنعت کاغذ و خمیر کاغذ حدود 4 درصد از کل انرژی مصرفی در سراسر جهان را مصرف می کند.
  • مشاغل ایالات متحده سالانه 21 میلیون تن کاغذ مصرف می کنند (حدود 175 پوند برای هر کارمند ، بنابراین یک تن برای هر 11.4 کارمند).
  • آمریکایی ها 400 میلیارد فتوکپی در سال یا 750،000 نسخه در هر دقیقه تهیه می کنند.
  • 25 درصد کل محل های دفع زباله در ایالات متحده، با وجود افزایش تلاش برای بازیافت، از کاغذ تشکیل شده است.
  • خود کاغذ، و همچنین جوهر موجود در آن، از بین می رود و متان و گازهای دیگری را که در هوا، آب و خاک آزاد می شوند، ایجاد می کند.
  • صنعت کاغذ تلاش کرده است تا روش های مخرب مانند برش شفاف را کاهش دهد (که فرسایش خاک سطحی را تسریع می کند)، اما هنوز هم برای تولید این حجم زیاد کاغذ درخت های بسیاری قطع می شوند.

علاوه بر این روش های سنتی ارتباطات پر هزینه هستند:

  • 45 درصد از اسناد چاپ شده در دفاتر تا پایان روز دور ریخته می شوند (و حدود 30 درصد از اسناد چاپ شده حتی از پرینتر بیرون آورده نمی شوند).
  • 70 درصد از کل زباله های تولید شده توسط مشاغل کاغذ است.
  • شرکت های آمریکایی به تنهایی صرف بیش از 120 میلیون دلار در سال صرفاً روی کاغذ (بدون احتساب جوهر یا هزینه دفع) هزینه می کنند.

دیجیتال ساینیج دوستدار محیط زیست

بنابراین به طور مداوم چاپ چیزها بر روی کاغذ و توزیع آن ها باعث از بین رفتن بسیاری از درختان می شود، باعث ایجاد آلودگی زیادی می شود و هزینه زیادی را نیز به همراه دارد. و بسیاری از اسناد تولید شده حتی مورد استفاده قرار نمی گیرند. اگر جایگزین پاک و ارزان تری وجود داشته باشد، استفاده از آن منطقی است.

سازمان ها باید به دوستدار محیط زیست بودن اهمیت بدهند زیرا افرادی که آن سازمان ها را تشکیل می دهند، مثلا افردا متولد قرن بیست و یکم، به این موضوع اهمیت می دهند. ما در اینجا در مورد انجام کارهایی که به ظاهر طرفدار محیط زیست هستند اما در اقع نیستند صحبت نمی کنیم. بلکه منظورمان یک تمرکز فرهنگی واقعی بر روی آن چیزی که ما آن را “مسئول محیط زیست” می نامیم، است.

تابلو اعلانات هوشمند هر آنچه را که می خواهید و با هر کجا که می خواهید، ارتباط برقرار می کنند. همین به تنهایی جریان ارتباطات را بی حد و حصر بهبود می بخشد، نیاز به چاپ صدها نسخه از چیزی را کاهش می دهد و از اینکه کسی زمان (پولی) خود را صرف توزیع آن صفحات کند، که غالباً دور ریخته می شوند، جلوگیری می کند.

پیام های دیجیتال ساینیج می توانند جمع شوند- چندین طرح بندی منطقه وجود دارد که می توانند چندین قطعه مختلف از اطلاعات را به طور همزمان نشان دهند (و نمایشگرهای تعاملی حتی دسترسی به اطلاعات متراکم تر را امکان پذیر می کنند). و هر چیزی که نمایش داده می شود می تواند فوراً به روز شود، در حالی که برای تغییر ارتباطات چاپی به دور کاملی جدید نیاز است. و باز هم، نیروی کار کمتری لازم دارد – یک نفر می تواند از طریق یک کامپیوتر واحد که سیستم مدیریت محتوای دیجیتال ساینیج را اجرا می کند  تغییرات گسترده ای در سیستم ایجاد کند.

دیجیتال ساینیج

 

صرفه جویی در هزینه ها با دیجیتال ساینیج

البته، شما می توانید استدلال کنید که دیجیتال ساینیج به سادگی جایگزین ضایعات کاغذ با استفاده از برق می شود. بله، دیجیتال ساینیج به انرژی احتیاج دارد، اما نه به اندازه ای که فکر می کنید. اکثر نمایشگرها اکنون حداقل به اندازه 100000 ساعت می توانند کار کنند – این بدان معناست که، حتی اگر هرگز  ساینیج خود را خاموش نکنید، باز هم 10 سال از آن ها استفاده می کنید (و اکثر شرکت ها امکانات تابلو اعلانات هوشمند خود را به مدت 10 ساعت در روز به مدت پنج روز در هفته استفاده می کنند).

شما می توانید از محاسبه کننده انرژی مصرفی دقیقا ببینید که یک صفحه نمایش به چه مقدار انرژی نیاز دارد. به عنوان مثال، یک صفحه نمایش LCD یا LED 40 واتی، برای 10 ساعت در روز و با هزینه 0.12 دلار در هر کیلووات ساعت (میانگین ایالات متحده)، ماهانه 1.46 دلار یا هر سال 17.52 دلار میشود. حتی اگر مقدار زیادی کاغذ استفاده کنید، باز هم هزینه دیجیتال ساینیج کمتر خواهد بود. و به یاد داشته باشید که صفحه نمایش LED تمایل به استفاده از برق کمتری نسبت به LCD ها دارد و عمر طولانی تری دارد.

نمایشگرها نیز به راحتی بازیافت می شوند، (این بدان معناست که قسمت هایی از نمایشگرها می توانند بدون نیاز به خراب شدن یا ذوب شدن در هر جای دیگری برداشته شوند و از آن ها استفاده شود). برخی از فروشندگان حتی دارای برنامه های تجارت سخت افزاری هستند، بنابراین می توانید دستگاه های قدیمی را برای وسایل جدید با هزینه کم و یا بدون هزینه مبادله کنید. آلومینیوم، مس، طلا، پلاستیک پلی کربنات و سایر مواد هنگام بازیافت می توانند مستقیماً از اکثر نمایشگرها جمع آوری شوند.

صرفه جویی در مصرف انرژی با تابلو اعلانات هوشمند

و در حالی که مطمئناً نمایشگرها و رایانه ها برای اجرای سیستم دیجیتال ساینیج شما نیاز به برق دارند، صفحه نمایش های مدرن مصرف انرژی را تا 90 درصد در مقایسه با 20 سال پیش کاهش داده اند. Energy Star هر سال لیست محصولات جدیدی را منتشر می کند، بنابراین یافتن دستگاه های با مصرف انرژی کمتر بسیار آسان است. و برخی از سیستم ها دارای کنترل دستگاه هستند، این بدان معناست که در صورت برنامه ریزی به طور خودکار کامپیوترهای شخصی و صفحه نمایش را خاموش می کنند (مانند حالت خواب رایانه شما).

داشبوردهای انرژی (energy dashboards) همچنین می توانند از داده های واقعی در مورد مصرف انرژی فعلی در یک ساختمان بهره ببرد. داده ها به طور مستقیم به سیستم دیجیتال ساینیج داده می شود، و آمارهای فعلی را در تصویری با درک آسان نشان می دهند. در سازمان هایی که از این ها استفاده می کنند، افراد واقعا لامپ های اضافه و دستگاه هایی که استفاده نمی شوند را خاموش می کنند. داده های دیگری که داشبورد های انرژی می توانند در اختیار بگذارند عبارتند از مصرف آب، میزان تلاش برای بازیافت و غیره.

کارهای دیگری وجود دارد که می توانید برای کاهش مصرف برق انجام دهید. میزان روشنایی را برای هر صفحه تنظیم کنید، به طوری که آن ها هنوز هم در تمام ساعات شبانه روز دیده شوند. روشنایی عامل اصلی در میزان مصرف انرژی صفحه نمایش است. به سادگی کاهش روشنایی از 100 درصد به 70 درصد احتمالاً به هیچ وجه در دیجیتال ساینیج تأثیر نمی گذارد، در عین حال مصرف انرژی شما را 20 درصد کاهش می دهد. برخی از صفحه نمایش ها دارای کنترل روشنایی داخلی هستند که نسبت به نور محیط اطراف خود واکنش نشان می دهند.

یک چیز که بسیاری از افراد فراموش کرده اند فن است. اگر دستگاه پخش کننده رسانه و رایانه شما از فن استفاده می کنند، یعنی از برق استفاده می کنند. سعی کنید آن ها را در مکان هایی با جریان هوای مناسب قرار دهید، تا فن ها نیازی به روشن بودن مداوم نداشته باشند. اگر روی فن هایتان فیلتر نصب است، مرتباً آن ها را تمیز کنید – فیلترهای کثیف باعث می شوند فن ها سخت تر کار کنند که باعث مصرف بیشتر انرژی میشود.

تنها فایده  ساینیج جذابیت و مدرن بودن آن نیست- دیجیتال ساینیج از نظر هزینه و تأثیرات زیست محیطی مزایای زیادی نسبت به کاغذ دارد. و گرچه تابلو اعلانات هوشمند از برق استفاده می کند، اقدامات زیادی وجود دارد که باعث کاهش مصرف برق می شود. کارمندان، بازدید کنندگان و اعضای جامعه شما این روزها به محیط زیست اهمیت زیادی می دهند، بنابراین هر سازمانی که در این راستا تلاش کند، به عنوان مکانی عالی برای کار دیده می شود.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق