با مدل های مختلف تابلو های دیجیتالی آشنا شوید

صفحه تلویزیون شهری یا نمایشگر ( Screen or Displays)
درک تصویر بزرگ دیجیتال ساینیج نیازمند درک اولیه از نمایشگرهای ابتدایی است. نمایشگرهایی که مفاهیمی را به تصویر میکشند و بیان می کنند که چگونه مصرف کننده می تواند از طریق نمایشگر پیامی را دریافت کند. نمایشگرها یا صفحه نمایش هایی که خیلی خیلی نازک تر از تلویزیون های قدیمی اند و بنابراین قادرند که مفیدتر، راحتتر، جذاب تر و در مکان های بیشتری همه چیز را به نمایش بگذارند. دیجیتال ساینیج همچنین به علت تنوع اش در سایزهای مختلف نمایشگر، از صفحه های عظیم گرفته تا تابلوهای دیجیتالی 5/1 تا 75/1 اینچی، کاربری های فراوانی دارد و مهمتر از همه اینکه تصویری که دیجیتال ساینیج نمایش می دهد از کیفیت (Resolution) بسیار بالایی برخوردار است. پیشنهاد می شود که برای به دست آوردن اطلاعات و درک صحیح از دیجیتال ساینیج وقت بگذارید و یا یک نفر را استخدام کنید که این اطلاعات را برایتان جمع آوری کند تا بتوانید برداشت درستی از کاربرد، کیفیت، سخت افزار دیجیتال ساینیج به دست آورید.

بردهای تبلیغاتی متحرک ( Scrolling message board)
بردهای تبلیغاتی متحرک، که همچنین معروف به صفحه نمایش های ” Betabrite” اند، در سمینارهای مدرن دیده می شوند جایی که اطلاعات روی صفحه معمولاً از طریق نمایشگرها به شکل های متحرک از راست به چپ، از بالا به پائین و یا برعکس و به صورت تک رنگ (معمولاً قرمز روی پیش زمینه مشکی) به چشم می خورند. این نمایشگرها هم به صورت ثابت و هم به صورت متحرک یافت می شوند.

نمایشگرهای پلاسما
همانند صفه تلویزیون، در دیجیتال ساینیج نیز اگر نمایشگر بزرگتر از 42 اینچ (107 سانتی متر) باشد مانیتورهای پلاسمای فلت (تخت) بهتر و مقبول ترند. به علت برابری قابلیت ها، نمایشگرهای پلاسما برای محیط های کوچک ایده آل ترند.

تصویر 1.10

برد تبلیغاتی متحرک در “مونتری”، محل مخصوص برگزاری نمایشگاه. (کپی رایت 2008، دارایی های جیمی شافلر، حق چاپ محفوظ)

 ال سی دی ها ( LCDs )
برای صفحه نمایش های کوچکتر از 40 اینچ (cm102)، ال سی دی ها، مانیتورهایی با صفحه نمایش فلت (تخت) وجود دارند که به خوبی صفحه نمایش های پلاسما نیستند ولی از نظر قیمت چندان تفاوتی با آنها ندارند. برعکس، برای داشتن کیفیت بالاتر تصویر، استفاده از ال سی دی بهتر از استفاده از پلاسما است. به علاوه، ال سی دی ها، شامل صفحه نمایش هایی هستند که ترانزیتور غشای نازک (TFT) نامیده می شوند و اغلب در کامپیوترها مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین دارای صفحه نمایش لمسی هستند، ویژگی ای که بیشتر نمایشگرها آنرا ندارند.

ال ای دی ها ( LEDs )
در ال ای دی ها نور از جایگاه های ویژه ای ساطع می شود. جائی که الکترون ها و مجراهای الکترونی به هم می رسند. امروزه ال ای دی ها اغلب در نمایشگرهای کوچک مثل موبایل، MP3Player و دوربین های دیجیتالی به کار می روند. اگر چه که نمونه هایی از نمایشگرهای تلویزیونی که حداکثر 40 اینچ هستند هم وجود دارد. تا چند سال آینده ال سی دی ها و پلاسما در رقابت با ال ای دی ها قرار خواهند گرفت.

بیل بردهای الکترونیکی
تنها نمایشگرهای بزرگی که می توانند در فضای باز به خوبی نصب شوند و تصویر را درشت نشان دهند، اگر چه که مصرف برق آنها بالاست. ال ای دی ها همچنین برای دیجیتال ساینیج های کوچکتر مثل پیام های متنی در اتوبوسها، ایستگاههای قطار یا مترو و هواپیماها استفاده می شوند. (شکل 1.11 کاربرد یک بیل برد الکترونیکی را در کلیفورنیا نشان می دهد)

نمایشگرهای پرتو افکن پروژکشن (Projection Screens)
دو نوع مهم از نمایشگرهای پرتوافکن یعنی LCD و DLP (پردازش نورهای دیجیتالی ) تکنولوژی ای را که در پس این نوع نمایشگرهای دیجیتال است، نشان می دهند. مثلاً سیستم پروژکشن (پرتوافکن) برای سینما و یا تئاترها سودمند و کاربردی است. با این حال، تکنولوژی جدیدتر این اجازه را به نمایشگرهای پروژکشن می دهد تا از روشی ارزان برای پیش برد طرح دیجیتال ساینیج استفاده نمایند اگر چه که آنها نیازمند فضایی برای جا دادن پروژکتورها می باشند.

 

تصویر 1.11

یک بیل برد الکترونیک بزرگ در بزرگ راهی در کالیفرنیا (کپی رایت 2007، حق چاپ محفوظ)

 نمایشگرهای مدور و تصویرهای ویترین ها ( Round screens & images on windows )
چند مدل از دیجیتال ساینیج ها برای ارائه به بازار آماده و گسترش داده شده اند مثلاً کمپانی ای مثل Litefest آلمان از نمایشگرهای مدور استفاده می کند نمایشگری به ضخامت 2 تا 13 اینچ (به تصویر 1.12 مراجعه کنید). چنین نمایشگرهایی در مکان هایی مثل مراکز خرید و فروشگاهها و به ویژه جاهایی که میدان دید وسیعی دارد بسیار پرکاربرد بودند.

 

تصویر 1.12

کاربرد یک دیجیتال ساینیج جدید، نازک، مدور و بلند (کپی رایت 2008، حق چاپ محفوظ)

به علاوه، این روزها خیلی ها در مورد نصب دیجیتال ساینیج به شکل یک ساختمان کامل و بلند که تمام پنجره های آن تشکیل دهنده کل تصویر هستند بحث می کنند شهرهایی مانند نیویورک، شیکاگو و توکیو کاندیداهای ایده آلی برای این نوع دیجیتال ساینیج ها هستند.

کاغذهای الکترونیکی (Electronic Paper)
کاغذهای الکترونیکی(که همچنین E-paper هم معروف اند)، شکل دیگری از تکنولوژی دیجیتال ساینیج هستند که توجه اشخاص را جوهر معمولی روی کاغذ بیشتر جلب می کنند و نور را به گونه ای پخش می کنند که انگار یک کاغذ معمولی است و قادرند تصاویر و متون را بدون نیاز به جریان برق نشان دهند. همچنین این تصاویر بعداً قابل تغییر هستند. برخلاف نمایشگرهای دیجیتالی سنتی، E-paper می تواند به راحتی مچاله و خم شود و برای کاربردهای ویژه به کار رود. در مقایسه با سایر نمایشگرها سبک وزن، با دوام و بسیار انعطاف پذیر است.

کاغذهای دیجیتال درخشان ( Self- Illuminating Digital paper )
کاغذهای الکترونیکی نباید با کاغذهای دیجیتالی اشتباه گرفته شوند. کاغذهای دیجیتالی همچنین کاغذهای چند منظوره نامیده می شوند زیرا می توانند با قلم های دیجیتالی هم مورد استفاده قرار گیرند و این اجازه را به کاربر می دهند که دست نوشته دیجیتالی روی آن بنویسد. قلم های دیجیتالی دست نوشته ها را ذخیره می کنند و سپس آنها را به کامپیوتر انتقال می دهند.