این یک تلویزیون نیست – شبهاتی در مورد ابزارهای دیجیتال ساینیج

صفت سودآوری تنها صفتی نیست که دیجیتال ساینیج (Digital Signage) را بطور کامل توصیف کند. از طرفی دیجیتال ساینیج مثل یک تلویزیون که در ارتفاع نصب شده باشد هم نیست. به علاوه، دیجیتال ساینیج
های امروزی بیشتر سمعی بصری و یا فایلی داده ای هستند که هم زمان با هم در یک نمایشگر ظاهر می شوند. همچنین سیگنال های منتشر شده در هوا می توانند بخشی از نمایشگرهای دیجیتالی، چه به صورت دیجیتال ساینیج و چه با اهداف دیگر باشند.
بنابراین نمونه ای از نمایشگرهای دیجیتال می تواند شامل مجموعه ای از شکل ها باشد که در یک صفحه و به صورت همزمان نمایش داده می شود و صدا و تصویر و یا کانال های تلویزیون هم می تواند بخشی از آن باشد.
به علاوه تصاویر دیجیتال ساینیج هم زمان از منابع بیشماری ساطع می شوند. منابعی مانند کابل ها، سیگنال های ماهواره ای و یا ترکیب آنها در یک صفحه نمایش، آن هم به صورت همزمان همراه با عکس، داده، انیمیشن و یا سایر تصاویر ویدئویی که از طریق سیگنال ها از یک کامپیوتر و یا سرور دور یا نزدیک فرستاده می شوند. یکی از شگفتی های دیجیتال ساینیج انعطاف پذیری فوق العاده آن است که آن را مبدل به یک رسانه کرده است. با این تفاوت که برنامه های تلویزیون دارای ظرفیت زمانی خاصی است در حالی که دیجیتال ساینیج ظرفیت ویژه ای دارد که می تواند برنامه های غیر زنده و از قبل ضبط شده را به گونه ای پخش کند که گویی به صورت مستقیم پخش می شوند.
علاوه بر آن، تلویزیون های سراسری غالباً برنامه هایشان را پس از تهیه به یک یا چند مرکز تحویل می دهند در حالیکه تصاویری که از دیجیتال ساینیج پخش می شود به صورت هماهنگ از فایل های مختلف و حتی گاهی از مکانهای مختلف تهیه می شود. در ضمن بینندگان برنامه های تلویزیونی در یک جا ساکن هستند ولی بینندگان ساینیج های دیجیتالی می توانند در حال حرکت باشند.
و در نهایت، تلویزیون شامل پروتکل، فرم و جریاناتی است که در برگیرنده سیستم های آنالوگ و دیجیتال است. در حالی که دیجیتال ساینیج به کاربرانش محتویات متنوع، فرم ها و نمایشگرهای فراوانی را پیشنهاد می دهد. (دیجیتال ساینیج انعطاف پذیری و تنوع اش را از طریق ساختارش به عنوان یک رسانه به کاربران خود ارائه می دهد)
لازم به ذکر است که سایر فرم های ساینیج مانند نمایشگرهای نورانی بر روی تریلی ها و ماشین های بزرگ و یا نمایشگرهایی که در مکان های ثابت قرار دارند به صورتی که از کاغذهای متحرک نورانی و یا پنل های پارچه ای ساخته شده اند، نمونه هایی از دیجیتال ساینیج نیستند.
ساینیج های متحرک شبیه این موارد از ایستایی بیشتر و انطباق کمتری برخوردارند و همین امر باعث می شود که دیجیتال ساینیج برای بازاریابان، فروشندگان و مخاطبان امروزی جذابتر باشد.
در واقع محتوایی که دائماً در حال تغییر هستند، می توانند در قالب یک نمایشگر و با محتواهای مختلف مانند تابلوهای نمایش دهنده اسلایدها، نمایش ویدئوها، نمایش انیمیشن ها، پخش صوت و یا محتوای متنی در جریان باشند.
این محتویات می توانند در یک نمایشگر یا در چند نمایشگر بصورت همزمان به نمایش در آیند. همچنین  قادر هستند در نمایشگرهای ارزان تر به نمایش درآیند و در یک محیط بسته مدیریت شوند. از طرف دیگر این محتویات از طریق اینترنت و یا به صورت IPTV نیز مدیریت می شوند.