5 فاکتور برای انتخاب بهترین مدیا پلیر (کلاینت) دیجیتال ساین ایج (بخش اول)

دیجیتال ساین ایج

چند جزء اصلی سخت افزاری برای خلق یک مجموعه دیجیتال ساین ایج در نظر گرفته می شود اما یکی از اجزائی که کمتر از همه به آن توجه می شود انتخاب بهترین مدیا پلیر برای یک کاربرد خاص است. ساختار چنین پلیرهایی مشابه با یک مینی PC است. اما گول نخورید، این جعبه های کوچک تنها به یک هدف طراحی شده اند – پخش مطمئن مدیا با رزولوشن بالا در یک محیط ناهنجار.
این تجهیزات می توانند با اطمینان این وظیفه را انجام دهند چون مدیا پلیرهای دیجیتال ساینیج از معماری PC معمولی استفاده نمی کنند. این یک تمایز قابل توجه است. یک مدیا پلیر  مدرن لزوما پخش کننده مدیا در فضای اینترنت نیست بلکه شامل سخت افزارها و نرم افزارهای بهینه شده برای تکمیل وظیفه ای است که به عهده دارد  و نه بیشتر.
البته انتخاب دیجیتال ساین ایج امروزی شامل نمایش پلیرهای موجود در خود آن است که به SOC مشهور است. اما نمایش SOC را نمی توان با یک مدیا پلیر قدرتمند مقایسه کرد. نمایشگرهای مجهز به SOC، فاقد پاور پردازش  و خصوصیات نرم افزاری که از استراتژی های پیشرفته بهره ببرند؛ هستند.
به عنوان مثال، نیاز به CPU قابل توجهی برای تجمیع و پخش داده ها در زمان واقعی دارند که یک خصوصیت استاندارد روی پلیرهای مدرن است. بعلاوه، نمایشگرهای SOC معمولا فاقد پورت های I/O معکوس اند که معمولا برای گرفتن این نوع داده ها مورد نیاز است. اگر بخواهیم زیاد در مورد SOC ها منفی نگر نباشیم می توانیم بگوییم برای هدفی که ساخته شده اند، مناسبند. اما تمرکز ما روی شبکه های دیجیتال ساین ایج است که هدف از ساخت آن فراتر از یک راه حل خارج از چهارچوب است.
در ادامه به چند نکته که هنگام خرید مدیا پلیرهای جدید یک سیستم اطلاع رسانی یکپارچه (دیجیتال ساینیج) باید درنظر بگیرید اشاره شده که به شما کمک می کند پلیری انتخاب کنید که علاوه بر برطرف کردن نیازهای ضروریتان، با پیشرفت تکنولوژی در آینده سازگار و قابل استفاده باشد.

1-بررسی آپشن های برقراری ارتباط مدیا پلیر
پورت های مدیا پلیر بسیار مهم اند چون به مانیتوری که برای دیجیتال ساین ایج استفاده می کنید متصل می شوند. از خرید مدیا پلیرهایی که فقط پورت های VGA یا DVI دارند خودداری کنید چون نشان دهنده تراش های گرافیکی قدیمی با رزولوشن پایین است.
به دنبال پورت های HDMI استاندارد باشید که ویدئوهای HD طبیعی با رزولوشن 1080*1920 را نمایش می دهد. مدیا پلیرها با HDMI 2.0 که از اولترا HD پشتیبانی می کنند و 4k نامیده می شوند دارای رزولوشن 3840*2160 @ 60 fps هستند که حتی از مورد قبلی نیز بهترند.
علاوه بر اینکه HDMI دارای تکنولوژی صوتی hi-def است، اگر در طراحی شما نیاز باشد می توان از آن به عنوان یک پورت صوتی مجزا برای پخش صدا استفاده کرد. استفاده از یک جک 3.5 میلی متری یا optical audio می تواند برای این کاربرد مناسب باشد.
پورت مهم دیگر مربوط به ارتباط شبکه است. پلیرهای ایده آل از هر دو نوع پورت چندگانه اترنت Gb و وای فای تعبیه شده در داخل دستگاه پشتیبانی می کنند. اگر از ارتباط وایرلس استفاده می کنید؛ به دنبال جدیدترین استاندارد آن یعنی 802.11 ac باشید که موجب می شود با بالاترین سرعت، امنیت و اطمینان به منابع محتوای خود دسترسی داشته باشید.
داشتن یک پورت USB (ترجیحا V 3.0)  نیز معمولا مورد نیاز است؛ اما ضروری نیست. این پورت را می توان برای آپدیت های آف لاین firmwar یا حتی نصب پلی لیست روی پلیر در حالت آف لاین به کار برد. همچنین می توان برای به اشتراک گذاشتن دستگاههای شخص ثالث از آن استفاده کرد.
اگر شبکه دیجیتال ساینیج شما نیاز به مشارکت مشتری دارد پیشتیبانی از وایرلس  از “خوب است که باشد” به “باید باشد” تغییر می کند. به عنوان مثال برای به اشتراک گذاری سیستم به صورت بی سیم به یک مجموعه بزرگتر ممکن است بخواهید از بلوتوث، بیکونز، NFC یا RS-232 (پورت سریالی) استفاده کنید؛ اما برای استفاده از تمام این مسیرها نیاز به سنسورهای زمان واقعی یا تبادل با یک گوشی هوشمند دارید. بهترین پلیرهای دیجیتال ساین ایج مواردی هستند که از wifi داخلی تعبیه شده پشتیبانی می کنند. اگرچه کاربرد آنها ممکن است نیاز به ویجت های برنامه ریزی شده داشته باشد تا در مورد نیازهای خاص به خوبی عمل کند. این برنامه ریزی ها معمولا از طریق یک API انجام میگیرد و در کل توسط این صنعت پشتیبانی می شود.

در بخش دوم این مقاله همراه ما باشید تا موارد دیگر را هم بررسی کنیم.

2-بررسی امکان ارتقای مموری
3-بررسی نرم افزار و فرمت های قابل استفاده
4-تعیین سیستم خنک کننده مورد نیاز
5-سیستم دزدگیر

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق