عوامل مهم در موفقیت دیجیتال ساینیج

چه عاملی رشد و پیشرفت دیجیتال ساین ایج را سبب می شود؟ به عبارت دیگر چرا یک نفر می خواهد از این وسیله کاربردی جدید استفاده می کند؟ پاسخ کوتاه این است که می خواهد پیغامی را انتقال دهد به ویژه پیغامی که هم برای مخاطب و هم برای شخص ارائه دهنده مهم می باشد، و پاسخ کامل تر دلائل فراوانی را به خصوص در زمینه خواسته های شرکا و کاربران بیان می کند در اینجا چند مورد برای آن ذکر شده است:

بازگشت سرمایه
عوامل بسیاری با یکدیگر ادغام شده و فرصتی را فراهم می آورند تا ارزش مضاعفی در نمایشگرهای متمرکز پدید آورند به ویژه در زمینه بازگشت سرمایه، وقتی موسسه ای بازرگانی می تواند هزاران دلار بابت سخت افزاری ابتدائی، مضامین، پیاده سازی و به علاوه حفظ و نگهداری آن ماهانه اجاره پرداخت کند و در عوض در پایان سال، فروش بسیار بالایی داشته باشد (شاید 2 برابر)، ارزش نهایی دیجیتال ساینج کاملا بدیهی می شود.
از آنجایی که تبلیغات جزئی به دلیل عدم تمایل مردم به خواندن روزنامه و دیدن رسانه های سنتی مثل تلویزیون های بزرگ قدیمی در فضای باز چند برابر شده، سرویس های جدید مثلDVR ، VOD ،MP3، ماهواره و رادیو طرفداران بیشتری پیدا کرده است و در نتیجه سیستم ساینیج نیازهای تبلیغاتی برای فروش آنها را فراهم می آورد. سیستم اطلاع رسانی این امکان را برای فروشندگان فراهم می آورد تا با سرعت بیشتری تبلیغات و پیام های خود را تغییر دهند و در مقایسه با شکل قدیمی تبلیغات، تاثیر بیشتری روی مخاطبان بگذارند. همچنین این پدیده تبلیغ کنندگان را از پارازیت نجات می دهد و باعث می گردد سیستم اطلاع رسانی یکپارچه های کاغذی قدیمی هدر نرود.

ارتباطات
یک تابلوی دیجیتال از هر نوعی که باشد، ارتباطی را میان شخص و سازمان اجرا کننده و نمایش دهنده پیام ها و شخص دریافت کننده آن پیام برقرار می کند. مهمتر از آن، بیشتر موارد در مقایسه با تبلیغات قدیمی ساینیج ها – نمایشگرهای متمرکز – کار مهم تری در جذب و حفظ توجه مخاطبان بین المللی و جهانی انجام می دهد. بنابراین تاثیر بیشتری روی مخاطبان می گذارد. داشتن عنوان تجاری یکی از  زمینه های تبلیغ است که متخصصان این صنعت معتقدند در دیجیتال ساینیج شکوفا می شود. هدفی که نرم افزار اطلاع رسانی یکپارچه دنبال می کند، داشتن مصرف کنندگان خشنودتر، تبلیغ های بیشتر، فروش زیادتر و معرفی خدمات بیشتر است.

انعطاف پذیری
به علت انعطاف پذیری بیشتر سخت افزار و نرم افزارهای تشکیل دهنده نرم افزار مدیریت نمایشگر و ارائه فرصتهای بیشتر، تعداد سایت های قابل قبول صعودی افزایش می یابند به علاوه، امروزه فکر کردن به اینکه دیجیتال ساینیج درچه مکانهایی نصب نمی شود خیلی سخت تر از فکر کردن به این است که سیستم اطلاع رسانی در چه جاهایی نصب می شود.

کیفیت
رشد کیفی و متناسب مطالبی که برای نمایش روی سامانه یکپارچه سازی اطلاع رسانی خلق شده نیز به نرم افزار مربوط می شود در یک نمایشگر ساده علاوه بر عکس ها، داده ها و ویدئوهای با کیفیت نیز می تواند گنجانده شود. پیام ها و تصاویر می تواند ثانیه ای، دقیقه ای، ساعتی و یا به صورت هفتگی ارائه شود.

استطاعت پرداخت هزینه
سخت افزار دیجیتال ساینیج روز به روز از نظر هزینه مقبول تر می شود. به علاوه با کاهش جهانی قیمت نمایشگرهای پلاسما و کریستالی (LCD)، سخت افزار دیجیتال ساین ایج امروزه صدها دلار دارد (درحالی که این میزان در گذشته هزاران دلار بود) و از آنجایی که نمایشگرهای فلت جایگزین تلویزیون های کاغذی گردیده است، سخت افزار سیستم اطلاع رسانی بیش از پیش کاربردی و موثر برای هر موردی گردید.

مدیریت پذیری
دیجیتال ساینیج و نمایشگرهای مرتبط با آن می تواند به سادگی نصب و مدیریت شود. مثل سایر هزینه های سخت افزارها، هزینه نصب و نگهداری دیجیتال ساین ایج این روزها کاهش یافته است.

مرکز خرید Glendale با نمایشگرهای متنوع در فضای باز، بعضی از این نمایشگرها  قدیمی و برخی دیگر دیجیتال ساینیج هستند

در پیشرفتهای اخیر نمایشگر متمرکز به طور ویژه ای کاربردی شده است و این قابلیت را پیدا کرده که مطالب را در بیشتر نمایشگرهایی که به اینترنت وصل هستند، تغییر دهد.

دسترسی
با ورود اینترنت و قابلیت آن در ایجاد ارتباط با کامپیوترهای شخصی، امکان نصب نرم افزار اطلاع رسانی یکپارچه در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشد میسر گردید. به علاوه، تغییرات روی نمایشگر می تواند ثانیه ای باشد.
با ورود سرویس های اینترنتی بی سیم ارسال پیام ویدئویی با کیفیت بالا میسر گردید. علاوه بر آن، پرتوکل تلویزیونی اینترنتی یکی از انگیزه های پیشرفت دیجیتال ساینیج است. استفاده از تکنولوژی پرتوکل تلویزیونی اینترنتی و ادغام آن با اصول تکنیکی روز باعث پیشرفت زیادی در این زمینه شده است (از فرمت MPEG2  به MPEG4رسیده است) و همین مسئله باعث می شود دیجیتال ساین ایج کاربردی تر و کم هزینه تر گردد.

قابلیت پذیرش
پذیرش سامانه تبلیغات متمرکز به خاطر تبلیغات سطح بالا و مدیریت آن، بخشی مهم در توسعه نیروی عظیم آن است. از زمان توسعه و پیشرفت ساین دیجیتالی با مدیریت مدیرانی معمولی زیاد نمی گذارد. اینکه سیستم اطلاع رسانی تحت وب از نظر مخاطبانش پذیرفتنی است یکی از ده دلائل پیشرفت آن محسوب می شود.

طول عمر
دهمین دلیل اصلی توجه به دیجیتال ساینیج، آینده درخشان آن است. ویژگی هایی که در بالا ذکر شد می تواند دلیل اصلی خوش بینی نسبت به آینده دیجیتال ساین ایج باشد.  وقتی مردم در یک مرکز خرید راه می روند و یا در خیابان قدم می زنند وجود دیجیتال ساینیجی که بتواند نظر آنها را جلب و نیازهای تک تک آنها را برآورده کند و اطلاعات مرتبط با نیازهایشان ارائه دهد (چه نیازهای فردی چه گروهی)، در رسیدن به هدف اصلی بسیار موثر است.  به علاوه،  وجود ویژگی های متقابل که بیشتر بخش های دیجیتال سان ایج را تشکیل می دهد به عاملان اجرایی آن، این اجازه را می دهد که تعداد زیادی از مخاطبان را جذب کند.