راهکارهای ارائه محتوا جذاب دیجیتال ساینیج برای مخاطبین

محتوا جذاب دیجیتال ساینیج

در عصر داده های بزرگ، شرکت ها و سازمان ها در رقابت تنگاتنگی با هم قرار گرفته اند تا بهترین تجربه استفاده از محصولشان را مخصوصا از طریق ارائه محتوا جذاب دیجیتال ساینیج برای مشتریان برمبنای داده هایی که از مشتری می گیرند، عرضه کنند. شرکت های بسیاری به دنبال استفاده از محتوای پویا هستند که مستقیما پاسخگوی نیازهای مشتری باشد. اما، یک مشکل بزرگ هنگام خلق محتوا جذاب دیجیتال ساینیج و پویا وجود دارد: چطور از ایجاد مزاحمت برای مشتری جلوگیری شود؟

مشتریان چه چیزی را دوست ندارند

ژول آلارد مدیر ارشد یک کمپانی مطرح محصولات صوتی و تصویری داستانی را در مورد زمانی می گوید که یک آزمایشگاه کوچک داشت و مشتری برای خرید محصولی که به صورت آنلاین در سایت آن آزمایشگاه جستجو کرده بود به او مراجعه کرد اما محصول تمام شده بود. در صورتیکه در جستجوی او در سایت این متن نمایش داده شده بود:”ما همچنان این محصول را موجود داریم، می توانید برای خرید آن به ما مراجعه کنید.”

آلارد اضافه کرد:”این اتفاق برای کسانی که آن را تجربه کرده اند خوشایند نیست.”

دالیمور مدیر توسعه دیجیتال یک شرکت تبلیغاتی نیز بیان کرد که تبلیغ کننده هایی مانند لامار باید روش های قدیمی براساس مدل یک به چند رابطه ای را به مدل یک به رابطه هدف تبدیل کنند چون مشتریان به اطلاعات مرتبط با هدفی که می خواهند و به آن نیاز دارند، پاسخ می دهند. اما، ارائه پیام هایی که به شدت هدفگذاری شده نیز می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

دالیمور گفت:”من فکر نمی کنم هیچکس در این اتاق دوست داشته باشد که لیست مواردی که جستجو کرده روی دیجیتال ساینیج نمایش داده شود.”

اشتباه رایج دیگر، بمباران اطلاعاتی مشتری با ارائه اطلاعات بسیار متنوع در اپلیکیشن ها، دیجیتال ساینیج و پلت فورم های دیگر است که مشتری تمایل خود را به داشتن اطلاعاتی در مورد آن ابراز کرده است.

آلارد گفت:”شما واقعا نمی خواهید این جمله را بشنوید – باگ فرستادن را متوقف کنید- تکرار یک مطلب ثابت برای مشتری موجب نمی شود که مشتریان از آن مطلب چیز بیشتری درک کنند.

مشتریان چه چیزی دوست دارند

کلید اصلی استفاده از داده های بزرگ بدون ایجاد مزاحمت برای مشتریان این است که طبق پنل لیست مواردی که می توانند با آن سر و کار داشته باشند را به آن ها پیشنهاد دهیم.

لن دودیس مدیرعامل گفت”زمانیکه برای داده ها، مقدار مشخصی ارائه می دهید، افراد با آن به خوبی کنار می آیند.”

دودیس همچنین اضافه کرد:”اگر از داده ها به درستی استفاده کنیم، می توانیم یک تجربه کاملا شخصی برای مشتریان ایجاد کرده یا آن ها را به سمتی که برایشان مفید و کاربردی است، هدایت کنیم.”

به عنوان مثال با استفاده از فناوری ارزیابی چهره به جای تشخیص چهره که فقط قادر است خود شخص را شناسایی کند، می توان جنسیت، سن یا خصوصیات دیگر مشتری را تشخیص داد و تبلیغاتی منحصر به خود او نمایش داد.

مشاوران همچنین گفته اند که فروشندگان نباید فقط به منظور جمع کردن داده ها به جمع آوری داده بپردازند. با این کار آن ها هم می توانند اعتبار بسیار زیادی برای خود کسب کنند و هم می توانند در تله به چند دسته تقسیم شدن گرفتار شوند.

دالیمور اذعان داشت که بسیاری از شرکت های تبلیغاتی تمایل دارند که بینندگان خود را با مقیاس به شدت کوچکی مثل مردان آسیایی 24 ساله که صاحب پرنده عروس هلندی هستند اما می خواهند پودر لباسشویی بخرند، سته بندی کنند.

او اضافه کرد: “وقتی ما داده ها را با این جزئیات تفکیک می کنیم ممکن است داده مربوط به مرد 39 ساله ای که پودر لباسشویی می خرد را از دست بدهیم.”

مشاوران پیشنهاد می کنند که هنگام تهیه محتوا جذاب دیجیتال ساینیج تمرکز خود را به سطح وسیعتری از بینندگان معطوف کنیم به این ترتیب می توانیم فروش خود را به شدت بالا برده و آگاهی بینندگان را بدون از دست دادن هیچکدامشان نسبت به برند خود بالاتر ببریم.

صنعت خود را طوری حفظ کنید که بتوان روی آن حساب کرد

متاسفانه همواره شرکت هایی وجود دارند که از داده ها سوء استفاده کرده و به حریم شخصی مشتریان وارد می شوند. این شرکت ها اعتماد مشتریان را نسبت به فناوری های تبلیغاتی مانند سامانه دیجیتال ساینیج از بین می برند. اما همانطور که مشاوران گفته اند، باید این شرکت ها را به عنوان شرکت های بدرفتار به بینندگان بشناسانید.

دالیمور بیان کرد:”باید افرادی را که از داده ها استفاده غیراخلاقی می کنند در صنعت مورد پیگرد قانونی قرار داد.”

مشاوران همچنین بیان کرده اند که فروشندگان باید هدف اصلی دیجیتال ساینیج و داده های بزرگ را همواره در نظر داشته باشند. این سیستم ها صرفا برای جمع آوری داده تولید نشده اند بلکه هدف اصلی آن ها جلب توجه مثبت مشتریان است.

ونتورا بیان کرد:”به یاد داشته باشید که هر مشتری تجربیات شخصی خودش را از تبلیغات دیجیتال ساینیج دارد و این کسب تجربه با دیدین این تبلیغات به اتمام نمی رسد بلکه مشتری را با خود همراه می کند.”

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق