چگونه بانک ها می توانند با دیجیتال ساینیج جلب اعتماد کنند؟

دیجیتال ساینیج
اهمیت استفاده از دیجیتال ساینیج در بانک ها

فرمر رود در مصاحبه ای گفت:”اعتماد با ثبات ایجاد می شود.” زمانیکه یک سازمان مالی مثل بانک یا واحد تأمین اعتبار، در طول زمان از اطلاعات آن ها محافظت کرده و خدمات مطمئن را به مشتریانش ارائه می دهد، همه مردم به آن مجموعه اعتماد می کنند. دیجیتال ساینیج امور مالی می تواند به این اعتماد کمک کند.
به نظر می رسد بخش مالی با گذشت زمان تمایلی به بروز رسانی و ایجاد تغییرات سریع در مدل های تجاری خود نداشته است و در حقیقت آن ها می خواهند همانطور پایدار و قابل اطمینان باقی بمانند تا مردم بتوانند روی آن ها حساب باز کنند. اما انتظارات مردم تغییر کرده است.

پیشرفت تکنولوژی در نظام بانکی جهانی

بعد از بحران بانکی 2008، اطمینان عمومی کمی دچار تزلزل شد و جهان مالی نیاز به تغییرات اساسی جهت پیدا کردن راه جدیدی در انجام همه چیز احساس کرد. طلوع مجدد نظام بانکی با روشی به نام FinTech – مخفف تکنولوژی مالی – در حقیقت به استفاده از صنعت تجهیزات تکنولوژیکی برای تقویت خدمات مالی امکان پذیر شد.
در سال های اخیر، پیشرفت قابل توجهی در استفاده از گوشی های هوشمند برای بانکداری با موبایل، خدمات سرمایه گذاری مالی، رمزنگاری و اتوماسیون بیمه، مبادلات و مدیریت ریسک مشاهده شده است. این پیشرفت مسیر راه آینده است و سیستم های تکنولوژیکی پیشرفته تری نیز در راه است.

دیجیتال ساین ایج

 

درحالیکه امروزه مبادلات بسیاری در جهان مالی در حال انجام است، اما سرنخ تمام آنها به عموم مردم می رسد. در مقاله جدید کیت رونی برای CNBC بیان شده که برای نسل جوان تر، بیشتر باید روی تجربه مشتریان و بالاترین ارزش افزوده تمرکز شود.
آن ها به تکنولوژی اطمینان پیدا کرده اند و به آن اجازه نفوذ به زندگیشان را در هر ساعت از روز داده اند، پس موسسات مالی که از سیستم های تکنولوژیکی استفاده می کنند در نظر آنها قابل اطمینان تر از موسساتی هستند که فاقد این تکنولوژی هستند. شرکت های FinTech به شدت از سال 2008 رشد پیدا کرده اند اما همچنان نوعی عدم اطمینان نسبت به آن ها در بانک ها وجود دارد.

در مقاله ای که توسط دیدر.اچ برای BAI نوشته شده پنج روشی که از طریق آنها سازمان های خدمات مالی می توانند اطمینان مشتریانشان را جلب کنند، مطرح شده است:

  1. شفافیت
  2. همگام باقی ماندن با پیشرفت تکنولوژی
  3. در اولویت بودن تعامل با مردم
  4. تخصصی عمل کردن و ارزش اطمینان کردن داشتن
  5. ایجاد رضایت در روابط موجود

 

دیجیتال ساینیج

نقش ساینیج در جلب اعتماد مشتریان بانک ها و موسسات مالی

دیجیتال ساینیج یک مجموعه تکنولوژی است که به تمام این موارد کمک می کند. جلب توجه با اسکرین ها، ویدئوهای دیواری در نقاط مختلفی که مردم در حال انتظار یا راه رفتن هستند موجب برقراری ارتباط بهتر شده و نکات مهمی را به آنها ارائه می دهد که موجب  بهبود تجربه افراد از مراجعه به شعبه مشخصی از سازمان شما می شود. نشان دادن پیام های پویا به طور مداوم در اسکرین های بزرگ، اطمینان و خوشنودی خوبی را در مراجعین ایجاد می کند که در نتیجه اطمینان آن ها را به سازمان شما بیشتر خواهد کرد.

شفافیت

مردم فقط پولشان را در بانکی نمی گذارند که کورکورانه به آن اطمینان کرده باشند و نگران هیچ چیز هم نباشند. آن ها دقیقاً می خواهند بدانند پولشان را کجا سپرده اند  و در عوض چه خدماتی دریافت خواهند کرد و چه هزینه هایی برای آن ها خواهد داشت. این یک مسئله برقراری رابطه است و هیچ ابزار ارتباطی قدرتمندتری از سیستم دیجیتال ساینیج جامع وجود نخواهد داشت.
پیام های کوتاه و در عین حال دقیق ،به وضوح خدماتی را که به مشتریان ارائه می دهید پشت سرهم نمایش می دهند و مراجعین می توانند پیام های خاص را چندین بار مشاهده کرده و درنتیجه مطالب را بهتر به خاطر بسپارند.
به مراجعین نشان بدهید که هدف سازمان شما چیست، چه ایده ال هایی در نظر گرفته اید و چطور می خواهید این خدمات را ارائه دهید. اجازه دهید همه ببینند که پولشان کجا سرمایه گذاری شده مخصوصاً اگر در حال سرمایه گذاری روی پروژه های داخلی هستید. همه دوست دارند بدانند که پشت پرده کارهای شما چه می گذرد به این ترتیب نشان می دهید که کارهای شما با شفافیت کامل درحال پیشرفت است.
اطلاعات بیشتری نیز با ایجاد یک کد QR یا URL کوتاه می تواند در اختیار مشتریان قرار بگیرد که آن ها را به یک صفحه وب یا یک فرم آن لاین هدایت می کند یا حتی می توانید یک صفحه لمسی تعاملی یا کیوسک های تعاملی برای ارائه اطلاعات دقیق تر و توضیح مسائل پیچیده تری که مراجعین تمایل دارند در مورد آن بدانند در نظر بگیرید تا هرکسی به دلخواه از آن استفاده کند.

پیش به سوی پیشرفت

همه امروزه می خواهند سازمانی که با آن تعامل دارند یک تجربه آشنا برای آن ها فراهم آورد. این تجربه آشنا از طریق تکنولوژِی و اطلاعات و ترکیب آن ها میسر می شود. حتی بچه ها نیز در حال حاضر برای یافتن آنچه که می خواهند و به آن نیاز دارند از جستجو در صفحات وب و منابع داده دیگر استفاده می کنند. یک مجموعه دیجیتال ساینیج که به درستی طراحی شده با تصاویر با کیفیت بالا مراجعین را از دنیای شخصی موبایلشان خارج کرده و به سمت اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی از طرف مؤسسه مالی سوق می دهد.

تعامل

برخی از سازمان های مالی از ویدئوهای دیواری در لابی های خود نه تنها برای مطلع کردن مراجعین بلکه واقعا برای تحت تاثیر قرار دادن آن ها استفاده می کنند. وجود اسکرین های مختلف که تصاویر و ویدئوهای با کیفیت و بزرگی را نمایش می دهد می توانند در اولین برخورد کاملاً چشم گیر و جالب توجه باشد. بوردهای بازاریابی بزرگ با تصاویر برجسته می تواند به شما کمک کند که نبض بازارهای جهانی مالی را بدست بگیرید.
استفاده از روش های ابتکاری روش مدرن دیگری برای هدایت مردم به سمت استفاده از تسهیلات است. همه افراد در حال حاضر از نقشه های موبایل برای پیدا کردن نزدیکترین رستوران ها استفاده می کنند. پس چرا نتوان چنین نرم افزار مشابهی برای برقراری ارتباط هر روزه و ارائه اطلاعات بروزی که مشتریان به آن علاقه دارند در اختیار آن ها گذاشت. صفحات لمسی با نقشه ها و مسیرها که به قسمت های مختلف شعب (مثل پرسنل، دپارتمان ها، خدمات و غیره) تقسیم بندی شده به مراجعین اجازه می دهد که قسمت مورد نظر خودشان را پیدا کنند و اطلاعات مربوط به آن قسمت را که موجب تسهیل کار آن ها هنگام مراجعه به بانک می شود دریافت کنند.

نصب و راه اندازی تابلو اعلانات هوشمند در بانک مسکن بخوانید.

سیستم اطلاع رسانی یکپارچه (دیجیتال ساینیج) بانک گردشگری  بخوانید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق