در مقالات گذشته، ما به چند نکته کلی برای جلب توجه مخاطبان اشاره کردیم، اما اکنون زمان آن رسیده است که تکنیکهای خاصتری مانند داستان سرایی، استفاده از محتوای جذاب و شفافسازی را بررسی کنیم. در این مقاله به اینکه چطور تعامل مخاطب با دیجیتال ساینیج را بهبود بخشیم، میپردازیم.
روشهای تعامل مخاطب با دیجیتال ساینیج
-
از محتوای جذاب استفاده کنید
با افزودن محتوای جذاب به طرحهای صفحهنمایش، مخاطب را عادت دهید که برای اطلاعات روزمرهای که به آنها نیاز دارند به دیجیتال ساینیج شما اعتماد کنند. این محتواها میتواند شامل تقویم روز، تاریخ و زمان، آب و هوا و پیشبینیهای کنونی، سرفصلها و تیترهای اخبار، نوسانات سهام، اطلاعات ترافیک به صورت لحظهای با پیش بینی زمانهای رفت و آمد و بهروزرسانیهای رسانههای اجتماعی باشد.
وقتی مردم برای دریافت این اطلاعات به صفحه نمایش دیجیتالی شما نگاه میکنند، در معرض سایر روشهای ارتباطی شما نیز قرار میگیرند. دیجیتال ساینیج شما به سرعت به چیزی تبدیل میشود که به آن تکیه میکنند، بنابراین به طور منظم بیشتر با روش های ارتباطی با شما درگیر میشوند.
-
یک داستان بگویید
داشتن حداقل یک کمپین طولانی مدت در سیستم دیجیتال ساینیج شما یک راه عالی برای به حداکثر رساندن توجه مخاطب است. داشتن داستانی که به صورت اپیزودیک، طی چندین پیام (و شاید حتی روزها یا هفتهها) بازگو میشود، مخاطب را برای مشاهده قسمت بعدی به دنبال خود میکشد. این نوع محتوا حتی میتواند باعث نشان دادن واکنش مخاطب دور از صفحه نمایش شود، زیرا مردم نظریهها و برداشتهای خود را با هم مقایسه میکنند.
حتی پیامهای مجزا را میتوان با استفاده از عناصر طراحی رایج – رنگهای پسزمینه، فونتها و تصاویر مشابه (مانند استیکر) و چیدمان یکسان، بر اساس نوع «داستانها» دسته بندی کرد. به عنوان مثال می توان از سبز برای پیامهای مربوط به سازگاری با محیط زیست، آبی برای به روز رسانی قیمت فروش و قرمز برای موعدهای مقرر مهم استفاده کرد. این کار، یکپارچگی ایجاد میکند که به افراد کمک میکند بلافاصله موضوع اصلی را درک کنند، بنابراین میتوانند با آنچه بیشتر مورد علاقهشان است هماهنگ شده و درگیر شوند.
-
شفاف سازی کنید
به مخاطب اطلاع دهید که در سازمان شما چه خبر است. مخاطبین نسل جدید، به شدت خواهان سطح مشخصی از شفافیت هستند و حداقل انتظار اطلاع رسانیهای مهم را دارند. سازمانهایی که چیزهایی را از مخاطب پنهان میکنند، غیرقابل اعتماد تلقی میشوند.
کارمندان باید درباره مأموریتها و ارزشهای شما، امور مالی، پیشرفت به سمت اهداف، پروژهها و برنامههای آینده و غیره اطلاع رسانی شوند اما حتی اگر همه اینها برای کاربر عمومی مناسب نباشند، همچنان میتوانید ارزشها و برنامههای خود را با بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید تا به آنها اطلاع دهید که برای چه هدفی تلاش میکنید و در آینده قصد دارید به کجا برسید.
شفاف سازی در سازمان شما باعث میشود مخاطبین احساس کنند که بخشی از آن هستند و درنتیجه حس مشارکت، سرمایه گذاری و تعامل بیشتری با شما میکنند.
-
به طور مداوم ارتباط برقرار کنید
مطمئن شوید که به همه مخاطبین اطلاعات یکسانی میدهید و همه اطلاعات صحیح هستند. بسیاری از مشکلات شما ناشی از شایعات و صحبتهای متقابل است – با ارائه اطلاعات دقیق در کانالهای متعدد، میتوانید همه این شایعات را از بین ببرید.
از دیجیتال ساینیج، رسانههای اجتماعی، اینترانت و سایر ابزارهای تعاملی خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که مخاطبان شما همیشه بهروزترین اخبار، فوریتها و برنامههای رویداد را پیش روی خود دارند. اگر اینترانت شما یک چیز را بگوید و دیجیتال ساینیج شما چیز دیگری بگوید، باعث سردرگمی میشود و اعتمادی را که مردم به ارتباطات شما کردهاند از بین میبرد.
به موقع بودن و دقت برای تعامل ضروری است. اگر مردم نتوانند به آنچه شما به آنها میگویید اطمینان کنند، دیگر به آن توجه نمیکنند. از آنجایی که دیجیتال ساینیج را میتوان فوراً به روز کرد، یا حتی از منابع دادهای که به طور خودکار به روز میشوند، استفاده کرد، یک وسیله آسان برای به روز نگه داشتن محتوا است.
-
با اهداف، انگیزه ایجاد کنید
نمایش معیارها و KPIها در تصاویر پویا و خوانا می تواند اطلاعات زیادی را به سرعت منتقل کند. به مردم اجازه دهید دقیقاً ببینند که پروژهها و اهداف شما چه چیزهایی هستند و آیا در مسیر درست قرار دارند یا از برنامه عقب ماندهاند. اگر پیشرفت بزرگی داشته باشید، روحیه تیم تان را بالا میبرید. در غیر این صورت، میتواند به مخاطبان شما انگیزه دهد تا برای رسیدن به هدف تلاش کنند.
اگر سازمان شما به دنبال سازگاری با محیط زیست است، داشبوردهای انرژی را روی صفحه نمایش، نشان دهید تا بازیافت و کاهش انرژی را تشویق کنید. اگر دنبالکنندگان بیشتری در شبکههای اجتماعی میخواهید، پیشرفت به سمت هدف خود را در دیجیتال ساینیج نشان دهید. فهرست محتواهایی که میتوانید نشان دهید تقریباً بی پایان است، بنابراین مطمئن شوید محتواهایی را انتخاب میکنید که به طور خاص به مخاطبان شما مرتبط هستند.
گیمیفیکیشن (بازی سازی یا بازی آفرینی) نه تنها برای انتقال پیشرفت، بلکه تشویق تغییرات در رفتار نیز میتواند مورد استفاده قرار گیرد. اگر دو تیم روی پروژه ای کار میکنند، با دادن جایزه به تیمی که زودتر به هدف رسیده، کمی رقابت دوستانه ایجاد کنید. به بخشی که بیشتر بازیافت داشته، پاداش دهید. یا تیمی که به هدف رسیده را یک روز مهمان کنید. هدف هر چه که باشد – نشان دادن هدف، پیشرفت به سمت آن هدف و پاداش دستیابی به آن، در دیجیتال ساینیج شما مطمئناً بینندگان را جذب می کند.
-
دستاوردها را نشان دهید
اگر کارمند یا تیمی به خوبی کار میکند، آنها را در دیجیتال ساینیج خود نشان دهید. این باعث میشود مخاطبین احساس خوبی داشته باشند و تقریباً هیچ هزینه ای برای شما ندارد. دیده شدن به ویژه برای نسل جدید مهم است (و مطمئناً برای دهه ۸۰ که وارد نیروی کار میشوند، اهمیت بیشتری خواهد داشت) – آنها با اینترنت و رسانههای اجتماعی بزرگ شده اند و به گرفتن “لایک” و نظر در مورد چیزهایی که پست میکنند، عادت کردهاند.
به جای منتظر ماندن برای بازرسی پایان سال، شروع به استفاده از دیجیتال ساینیج خود کنید تا دیده شدن را به بخشی عادی از محیط کار تبدیل کنید. تولدها، سالگردها و سایر نقاط عطف در داخل و خارج از محل کار را مشخص کنید و در این تاریخها در صورت رسیدن به هدف یا فقط به خاطر کار خوبی که انجام دادهاند از کارمندانتان قدردانی کنید – تا زمانی که این دیده شدن صادقانه باشد، راه درستی را پیش گرفتهاید.
فرقی نمیکند یک فرد، یک تیم یا یک بخش کامل را نشان دهید، آن افراد وقتی نامشان را روی دیجیتال ساینیج شما میبینند احساس خاص بودن میکنند و به این ترتیب، بیشتر درگیر میشوند.
-
اقدامی را تشویق کنید
آیا میخواهید دیجیتال ساینیج، مخاطبان تان را درگیر کند؟ شما باید راهی برای اندازهگیری میزان تعامل مخاطب با دیجیتال ساینیج برای هر پیامی که روی صفحه نمایش آن قرار میگیرد، در نظر بگیرید و بهترین راه فراخوانی برای اقدام (call to action) است که میتواند به سادگی یک کد کوپن برای کافه، یک برچسب QR برای یک صفحه وب، یک URLبرای نظرسنجی، یا یک مسابقه تعاملی روی صفحه لمسی باشد.
اگر مردم اقدامی را که از آنها میخواهید انجام دهند، مطمئناً میدانید که الف) پیام را دیدهاند، ب) آن را در مدت زمانی که نمایش داده میشود خوانده و درک کردهاند، و ج) پیام شما، برای انجام آن اقدام، به اندازه کافی جالب بوده است.
بهعلاوه، همانجا ROIایجاد میکنید – به سادگی شمارش کنید که چند نفر این اقدام را انجام دادهاند، و میتوانید میزان تأثیرگذاری پیام خود را اندازهگیری کنید.
-
تعاملی را در نظر بگیرید
ارتباطات، با طراحی درست، یک رسانه تعاملی است. ارتباطات شما از قبل باید مخاطبان را دعوت کند تا با شما در ارتباط باشند و در برند و گفتگوی شما شرکت کنند. دیجیتال ساینیج میتواند کارهای زیادی برای حمایت از این تلاشها انجام دهند.
با صفحات لمسی، میتوانید حجم عظیمی از اطلاعات را در لایههای عمیقتر ارائه دهید، با این رسانه تعاملی به مخاطبان اجازه بدهید مسیر خود را برای آنچه به دنبالش هستند انتخاب کنند، که تجربه سفارشیتری را ارائه میدهد. همچنین میتوانید پیامی را نمایش دهید که از مخاطب تان میخواهد، اقدامی را انجام دهد (یک دکمه را لمس کنید، یک فرم را پر کنید)، به این ترتیب، بازخورد فوری از تعامل دریافت میکنید.
-
پیشرفت مداوم
با دیجیتال ساینیجی خوش ساخت و جذاب، میتوانید فضای ارتباط و تعامل دائمی را در سراسر مرکز، سازمان و جامعه خود ایجاد کنید. اما تعامل مداوم مستلزم اصلاح مداوم است. مخاطبان و علایق آنها در طول زمان تغییر خواهند کرد، افراد جدید ممکن است راهبردهای ارتباطی شما را هدایت کنند و فناوری به تکامل خود ادامه خواهد داد.
شما باید دائماً موفقیتهای خود را ارزیابی کنید، شکستها را بررسی کنید و پیشنهادات دیجیتال ساینیج خود را تنظیم کنید.
نگاهی به بازگشت سرمایه ROI و پاسخها به فراخوان به اقدامها میتواند به شما کمک کند که تعیین کنید کدام پیامها جذاب هستند و کدام پیامها نه.
انجام برخی از تستهایA/B میتواند به روشن شدن این موضوع کمک کند که کدام قالبها، پاسخ بهتری دریافت میکنند و سپس می توانید تمام پیامهای خود را برای دستیابی به حداکثر تأثیر و تعامل مخاطب با دیجیتال ساینیج تنظیم کنید.
همه اینها را میتوانید در نظر داشته باشید، اما تیمی که سیستم دیجیتال ساینیج شما را اجرا میکند، به سرعت متوجه خواهد شد که بیشتر اینها به یک روند طبیعی تبدیل میشوند. فقط به یاد داشته باشید که برقراری ارتباط، یک خیابان دو طرفه است – با پیامهای خود به مخاطب “فشار” وارد نکنید، بلکه مخاطبان خود را به سمت محتوا “بکشید”. اگر مخاطبان و علایق آنها را بشناسید و هنگام ایجاد ارتباطات خود، همیشه آنها را در نظر داشته باشید، آنها را درگیر خواهید کرد.
منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآران تحقیق