در خصوص محتوای دیجیتال ساینیج، کلیه جزییات اعم از طراحی ها، پیام ها و انیمیشن ها یک هدف واحد را دنبال می کنند و آن تولید نوعی از محتواست که بیشتر در خاطر مشتریان باقی بماند. اما هیچ قاعده و قانونی برای تولید این نوع محتوا وجود ندارد، چرا که دیجیتال ساینیج در اماکن و مراکز مختلف، با کاربرد های متفاوت از مسیریابی گرفته تا منو ها و حتی تابلو های تبلیغاتی، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
تولید محتوای تاثیر گذار تنها با سنجش بازخوردهای محتویات و تبلیغات موفق تولید شده در اماکن عمومی، امکان پذیر می باشد. در ادامه به بررسی 5 نکته مهم در تولید محتوای جذاب خواهیم پرداخت.
سرعت را در نظر داشته باشید.
تاثیر گذاری بر روی مشتری در یک ارتباط مجازی ( توسط ساینیج )، امری است بسیار مشکل. اغلب پیام هایی که جذابیت کافی را دارند در اولین بازدید ها تاثیر خود را می گذارند و در بازدید های بعدی آن چنان جذاب به نظر نمی آیند. پس ارائه مطلب در کمترین زمان ممکن بسیار مهم است و از آن به عنوان قانون پنج ثانیه یاد می شود. اما چیزی که مهم است مدت زمان مورد نظر نیست. مهم این است که کابران شما بیش از یک نظر به محتوای شما توجه نخواهند کرد. در همین چند ثانیه که مشتری یک نظر به محتوای در حال پخش شما می اندازد، شما باید نظر وی را جلب کنید. بدین منظور از عناوین کوتاه در کنار تصاویر جذاب و خیره کننده استفاده نمایید.
از طرح های ساده و تمیز استفاده کنید.
اغلب این جمله را که می گوید less-is-more شنیده اید و این اصل به ویژه در دنیای امروزی با وجود ازدحام پیام ها بیش از هر نکته ای در تولید محتوای دیجیتال ساینیج ها اهمیت دارد. کافیست که طراحی خود را ساده و تمیز انجام دهید و بدون بیان حاشیه ها به سراغ اصل مطلب بروید. اگر محتوای مورد نظر شما طولانی است، سعی کنید کاربران را وادار به انجام اقداماتی مثل بازدید از شبکه های اجتماعی و وبسایت دعوت کنید.
چشم های کاربران را هدایت کنید.
طرح و انیمیشن های مورد استفاده، چشمان مشتریان را در حین نمایش محتوا هدایت می کند. کنتراست، ابعاد، رنگ بندی ها، عناصر متحرک و موارد مشابه، بازدید کنندگان را به مشتریان بالقوه تبدیل می کنند. ثبات مهمترین اصل است. به ویژه در موشن گرافیک ها، چرا که شما می توانید فریم به فریم افراد را به سمت هدفی که دارید پیش ببرید.
نکات را به شکلی ساده بیان کنید.
در محتواهایتان، از پیام های مختصر و مفید استفاده کنید. به همین سادگی. پیام هر چه کوتاه تر باشد، بهتر است.
خوانایی نکته مهمی است.
خوانایی محتوایی که قصد نمایش دادن آن در دیجیتال ساینیج را دارید یکی از مهمترین اصول ارائه محتواست. سعی کنید حدالامکان از محتوای نسبتا کوتاه و خوانا استفاده کنید.
نتیجه گیری
راه های متعددی برای بهینه سازی و تاثیر گذاری هر چه بیشتر محتوا وجود دارد، اما توجه به نکات مذکور جزو موارد اساسی و ابتدایی در تولید محتوای اثرگذار می باشد. در نظر گرفتن این نکته که استفاده از عناوین تاثیر گذاری که به درستی در کنار طرح های مناسب استفاده شده باشند، به شدت تاثیر گذاری را افزایش خواهند داد.
منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق